Arduino Uno + ethernet Shield = gaat nooit online

Hallo,

Ik heb me een Arduino Uno en een bijpassend Ethernet shield gekocht. De bedoeling is dat ik hem ga gebruiken als een TwitterClient. http://arduino.cc/en/Tutorial/TwitterClient
Maar daarvoor moet ik hem eerst online krijgen natuurlijk.
Ik heb al wat rond gesurft en wat ik er van versta is dat ik best een vast IP-adres neem. Dat lukt me nog juist, ook het op laden er van de Arduino.
Dan zou ik hem in theorie moeten kunnen 'pingen' met comandopromt. Maar dat lukt niet. Ik wou dat proberen om zeker te zijn dat hij online was. Als er een beter idee is laat me maar weten.

    #include <SPI.h>
    #include <Ethernet.h>


    // the media access control (ethernet hardware) address for the shield:
    byte mac[] = { 0x90, 0xA2, 0xDA, 0x07, 0x00, 0x2B }; 
    //the IP address for the shield:
    byte ip[] = { 10, 25, 32, 80 };   

    void setup()
    {
      Ethernet.begin(mac, ip);
    }

    void loop () {}

kan iemand me helpen, aan de engels uitleggen geraak ik niet meer aan uit :fearful:

Hallo
Ik heb een ethernetshield en ik kan op het internet met men arduino :slight_smile:
Als je Arduino 1.0 gebruikt kan je het best DHCP gebruiken. Dan moet je zelf geen IP adress kiezen. Als je niet zo goed weet hoe dat allemaal gaat is dat het makkelijks omdat je netwerk dan ook weet dat je er bent.
Het 2de belangrijke punt is dat je je mac adress goed moet ingeven. Op je ethernet shield staat een mac adress (een sticker met het mac adress erop)
Die gegevens moet je gebruiken om de mac variabele correct aan te maken

    // the media access control (ethernet hardware) address for the shield:
    byte mac[] = { 0x90, 0xA2, 0xDA, 0x07, 0x00, 0x2B };

En dan zou het moeten werken.
Met vriendelijke groet
Jan

Het gaat, was blijkbaar mijn TP-kabel die stuk was. :smiley: Echt iets voor een noob zoals ik. :blush:
Zal proberen dit topic te verwijderen.

Het is goed teh horen dat het werkt.
Er is geen enkele reden om dit topic te verwijderen. Anderen mogen best weten dat het werkt en als het bij hun niet werkt dat de TP-kabel misschien wel de oorzaak is.
Met vriendelijke groet.
Jantje