Go Down

Topic: Het Ohmse teken ....... (Read 276 times) previous topic - next topic

F8VOA

Gewoon voor de fun en als leeroefening maak ik een Ohm-meter met een UNO en een LCD.
De sketch voor de meting werkt eenvoudig en goed maar ik had graag het speciale char. voor weerstand ( Ohm ) toegevoegd .
Ik gebruik lijn 13 t.e.m. 21 om het char te beschrijven , lijn 26 t.e.m 29 om het te creëren.
Nu zou lijn 46 het Ohmse teken ipv " Ohm" moeten uitprinten op het LCD .

Enig idee hoe ?

Marco .

septillion

Ik gebruik lijn 13 t.e.m. 21 om het char te beschrijven , lijn 26 t.e.m 29 om het te creëren.
Uhmm, nee. Alleen lijn 26 maakt het teken. Lijn 29 is hoe je dit teken nu werkelijk op het scherm zet :) Dus waar je "Ω" wilt hebben gebruik je dat.
Use fricking code tags!!!!
I want x => I would like x, I need help => I would like help, Need fast => Go and pay someone to do the job...

NEW Library to make fading leds a piece of cake
https://github.com/septillion-git/FadeLed

F8VOA

My mistake , dat klopt , ik had dit reeds geprobeerd maar vergat de volgende lijn uit te schakelen zodat ik het overschreef .
Bedankt ,
Marco

photoncatcher

In regels 14 t/m 21 wordt het 'Ohm' teken gedefinieerd in een 5x8 matrix. In de LCD wereld kan je zelf tekens ontwerpen in een 5x8 ruimte. Een '0' (nul) staat voore en donkere pixel, '1' voor een lichte pixel in de 5x8 ma6rix. Leuk om mee te stoeien (maak je eigen smile).

F8VOA

Bedankt , voor de uitleg , weeral wat bijgeleerd .

mvg
Marco

Go Up