Belgium / Antwerp

Anyone in Antwerp starting or busy with Arduino ?

Is er ergens een club van/voor Arduino gebruikers in of om Antwerpen of Vlaanderen ?

Of zijn er gebruikers die intresse hebben om zoiets op te zetten ?

hello,

i'm from bruxelles, and i m beginning to learn to use arduino, ik ben franstaalig en mijn nederlands is en beetje slecht =(
so i think it it will be more easy for me (and avoid to burn everyone's eye with my spelling mistakes) to write in english.
i have heard that there is a hacklab in antwerp so maybe you can find some help with them http://we.voidwarranties.be/index.php/Main_Page

good luck with your experimentation and enjoy

Working in Brussels, living in Liege, used to work in Antwerp. Speaks French/Dutch.

Now, the big question is : assuming there is/we create a "local group", what do you want from it ?

In other words, what can this make possible that you can't do with remote / Internet connections ?

To be honest, I'm not sure of the real added value, especially if we are only a handful in Belgium and our projects are very different.
But I'm ready to change opinion of course. Comments welcome.

Beste vrienden, Chers amis,
I am living in Westerlo/Antwerp and starting as a complete noob with andruino.
I speak English,French,Dutch and a little bit German.
Together with electronics I would like to learn how to create robots and music appliances.

THE added value for me would be the possibility to talk and exchange experiences while actually having the computer and board nearby.

Met andere woorden, ik heb interesse in jullie projecten en kennis....
J'aimerai bien voir quel projets vous faites et surtout comment... :wink:

Kick..Niemand interesse?

Mijn projekt : de regulator van mijn HVAC systeem vervangen.

  • VEEL analogIN (0-10V, NI1000) + digitalIN (buttons)
  • Relays en 0-10V out
  • Logica
  • extra funkties. BV integratie met domotica, RS485 en misschien proprietair protocol, ik weet het niet.

Ik heb eigenlijk een verwarmingssysteem van firma ECONO gekocht, met zonnepanelen (thermisch, niet elektriek) en warmtepomp.
Firma ging failliet in 2008, en het werkt niet goed (maar het werkt toch).

Ik wil het naar mijn smaak brengen, met PID etc. om de temperatuur in mijn huis beter te regelen (houtskelet, dus varieert), en ook mijn ventilatie installatie integreren. Maar ik moet zwz het bestaande systeem in orde laten ! Geen risico's nemen !

Dus geen gadget :wink:

Mijn config nu is een ArduinoMEGA (1280) + proto shield, LM324 voor 0-10V out, DS1820 voor temp sensors, ITDB02 LCD scherm +shield.
DFRobot 24V 16-channel relay voor 220V aansturing (nog niet aangesloten).

Ik voorzie een evolutie naar iets anders (teensy of maple) wanneer de algorithme klaar is. Eventueel ook netwerking (WiFi of XRF).

Vergaderingen mogelijk in Brussel (middag), maar graag met "bepaald agenda".

Eventuellement aussi en français, or in English if desirable ...

Op zich zit ik niet zover weg, Middelburg, Nederland.

Heb net als Tochinet een beetje de vraag wat... een club voor allen interessant zal maken.
Met honderden leden is dat niet zo moeilijk en kan je voor elk wat wils opzetten.
Hoe dat met een Belgisch/nederlandse club uit gaat pakken, daar heb ik nu... nog een beetje
m'n vragen over.

Persoonlijk ben ik helaas een klein jaar werkloos en moet flink al sparen voor onderdelen van m'n projecten.
Reiskosten maken elke afstand boven fiets-afstand eerlijk gezegd al lastig.

Wat ik me sinds een jaartje al wel een beetje heb zitten afvragen is.... of een nederlandstalige sectie op het
Arduino-forum wat zou zijn. Het laatste waar ik toe wil aanzetten is België als 2-talig land opsplitsen, maar een
franstalige sectie is er al en wellicht zou een nederlandstalige sectie een beetje inzicht over de animo voor/ gebruik van
arduino projecten kunnen geven.

Actually, I'm not living very far away in Middelburg, Netherlands.

Like Tochninet I do wonder a little what... a local group should be about to make it interesting for everyone.
With hundreds of members one could pick a number of subjects to have something for everyone. How to realise
a group that will be interesting for all is something I don't know and wonder about.

Personally I'm jobless for some time unfortunately and have to already have to save long time for every component
of my projects. Anything beyond Bicycling distance makes it a costly business.

For the past year I have been wondering though whether it might be an idea to ask for a dutch section on the Arduino forum.
Last thing I would like to do is split Belgium in two since it is bilingual, but there already is a French section on the forum.
Maybe a Dutch section would give us better insight in the number of arduino users and the projects most liked by dutch speaking
Europeans.

Hallo
Ik heet Jan en en teken men mails altijd met Jantje. Ik ben Nederlandstalig,ik woon in oost-Vlaanderen, werk in Brussel en heb een vriendin in Antwerpen. Nederlands, Engels of Frans maakt gesproken niks uit.
Ik ben op dit moment bezig om een vol automatische grasmachine te ontwerpen (4X4 wegens ruige tuin) voor ongeveer 5000 vierkante meter (met GPS/Wifi).

Ik heb Arduino al een paar jaar geleden leren kennen. En ik ben zeker geïnteresseerd in een locale(re) club. De voordelen die ik daar in zie liggen op 2 niveaus.
Het eerste is hardware. Samen kopen bv om transport kosten te drukken, niet gebruikte onderdelen wisselen, of iemand die een pcb kan maken (kan ik niet) of projecten zien/voelen.
Het tweede is "elkaar kennen". Het is toch een pak makkelijker om van iemand die je kent te aanvaarden dat shield X Y of Z goed bij hem/haar werkt dan van iemand die post op het forum (ten slotte kan dat de mak(st)er zelf zijn)

Met vriendelijke groet
Jantje

Hey ik ben gregoire. Net met Arduino begonnen.
Ik woon in Antwerpen

Het is een tijdje geleden

Snucky:
Kick..Niemand interesse?

Als er nog interesse is, ik ga binnenkort een FABLAB/Arduino club proberen te beginnen in Niel. Laat even weten of je nog interesse hebt!

Snucky:
I would like to learn how to create robots and music appliances.

Ik ben muzikant van beroep en maak voorstellingen met een robot-beer. Misschien wel fijn om eens te zien wat we zouden kunnen doen in een 'club'

Kevin, ik ben ook van Niel en heb interesse...