op keypad een nummer intoetsen en die dan naar uitgangen sturen

Hoi Allemaa,

ik ben kompleet nieuw in de arduino wereld en heb al een aantal dingen gebouwd, ( geweldige taal )
nu ben ik bezig met een matrix keyboard 4x4 om daar een nummer mee in te toetsen zodat deze ( via een LCD bevestigd moet worden met accoord ) en dat deze daarna een aantal uitgangen achter elkaar aanstuurd.

de "code" kan tussen de 1 en 4 cijfers zijn. dus als tje ware van 1 tot 9999
deze stop ik nu in een INT en dat lukt ook allemaal, ook het weergeven van de ingetoetste waarde komt op het LCD en de bevestiging lukt ook.

Dit was even het voorwoord en dan Nu het probleem.
ik wil deze "code" op een aantal uitgangen zichtbaar maken, dus b.v.
als ik als "code" "264" intoets dan moet b.v. eerst uitgang 2 hoog worden met een delay(100) en dan weer laag en dan uitgang 6 hoog enz.

op welke manier kan ik dit realiseren omdat de "code" telkens anders kan zijn varierend van 1 tot 9999.
dus de "array" is eigenlijk 4 plaatsen alleen kan het zo zijn dat alleen plaats 1 gevuld is bij een "code" van b.v. "5".

ik hoor graag hoe ik dit moet aanvliegen.

ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.

samenstelling project arduino one, matrix keypad, LCD, CD4514 4 to 16 multiplexer. ( de multiplexer is om de code de verschillende uitgangen hoog te laten zijn )

Groetjes Adriaan

Hoi.

Als je code uit maximaal 4 posities kan bestaan maar je ze niet altijd alle 4 gaat intypen, moet je ze dus zelf maken.
Je hebt het over 1 tot en met 9999.
Dat zijn dus in totaal 9999 mogelijkheden.
Maar dan denk je als het ware aan tellen op je vingers.
Als je met een programma/processor telt, is de eerste mogelijkheid niet 1, maar 0.
Daarom heb je met 0 tot 255 ook 256 mogelijkheden (een getal dat deelbaar is door 8 ).
Op die manier heb je dus 10000 mogelijkheden, maar kun je er 9999 intypen.
Wanneer er maar 1 cijfer word ingegeven, vul je de rest dus aan met nullen.