I2C/TWI LCD1602 Module dfrobot

Ik heb een I2C/TWI LCD1602 Module van DFRobot en heb deze aan mijn Arduino uno gekoppeld via de I2C bus.

Ik heb van de site www.coagula.org de code gebruikt om de menu structuur te kunnen gebruiken.

Als ik deze verander voor de I2C bus dan kan ik het programma verifyen zonder fouten en kan de code ook uploaden naar mijn arduino zonder fouten.

Het enigste probleem is dat ik niks op de display te zien krijg.
Zoals ik kon vinden is de code voor de rest in orde.

Kan mij iemand vertellen hoe ik dit kan oplossen?

display_ver_1.ino (10.4 KB)

lukt het om een eenvoudige text string weer te geven op het scherm?

Beste jo3ri

Ja dit werkt wel.

Heb je deze vraag niet al eens gesteld in een andere topic?

Toen opperde ik dat je je moest verdiepen I2C. Nu ik weet niet echt een oplossing, want ik gebruik geen I2C lcd schermpjes.

Misschien dat je voor dit probleem, toch eens in het algemeen forum je vraag zal moeten stellen.

Beste Jo3RI,

Het klopt dat ik al een seen vraag had gesteld maar toen kwam ik er niet uit.

Het klopt dat je me gewezen heb op de communicatie van de I2C ik ben hier ook in gedoken.

Op het ogenblik heb ik het opgelost dus nu werkt het wel.
Het zat hem niet in de communicatie van de I2C maar in het opstarten van het display nwat je moet initaliseren.

In ieder geval heel veel bedankt voor je antwoorden en steun.

Ah super. Zou je ons willen concreet willen uitleggen wat je probleem was (initialiseren van het LCD, wat houdt dat in?) en wat je hebt gedaan om het op te lossen? (welke code moest je toevoegen?)

Veel Arduino plezier

Beste JO3Ri

Sorry voor de iets wat laate reactie maar het was nog al druk met andere dingen.

Ik heb het nu zo op geschoond dat ik eigelijk de regel " lcd.begin(16, 2);" vervangen heb door " lcd.init();".

Was achteaf nog vrij eenvoudig om het om te zetten.