DorkbotPDX - Tull

Hej,

jag kommer nog snart att beställa några kretskort från DorkbotPDX, och det ända jag är osäker på är tullen. Enligt Lean (som har hand om kretskorts beställningarna) kostar det inget, men jag under; kan det verkligen stämma? Har någon någon erfarenhet med sånt?

JanD

P.S. Vet någon någon annan kretskorts service (helst i Sverige) som är ok prismässigt?

om jag inte minns fel så är elektronik tullbefriat från usa. däremot så får du betala svensk moms, OM tullen plockar ditt paket. tull och moms räknas ut på varans värde, så det blir nog inte så hemskt mycket extra ändå.

jag tror det är svårt att hitta något som är ens i närheten av samma priser som dorkbot.

om jag inte minns fel så är elektronik tullbefriat från usa. däremot så får du betala svensk moms, OM tullen plockar ditt paket. tull och moms räknas ut på varans värde, så det blir nog inte så hemskt mycket extra ändå.

Det kan man nog inte vara alltför säker på.
Jag beställde nyligen varuprover till ett värde av 2,50 USD från ett Amerikanskt företag och fick betala löjliga 234:- i moms+expeditionsavgift+moms+skatt+moms. Jag vet inte vad kalaset gått på om värdet varit högre.

Men ofta slipper man ju tullen helt så det kan ju vara värt att chansa.

ojdå, verkligen surt! jag har aldrig behövt betala någonting för varuprover. men jo, detdär räknas ut på lite märkliga sätt, så det kan vara värt att undersöka närmre innan man gör större inköp.

Så. Av klarat. Jag provade att beställa några krets kort och jag behövde inte betala tull. Jag antar att tullen inte bryr sig om brev.

JanD