Leren programmeren

Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum en ook met arduino.
Ik heb laatst een Uno gekocht en ben daarmee aan de slag gegaan door wat schakelingen te bouwen volgens de "leer pagina" op deze site.
Nu wil ik graag wat meer over de taal C leren, en heb naast de software van Arduino ook "Code Blocks" en een PDF "C++ voor dummies " geinstalleerd.
Is deze "Code Blocks" een goede opstap om te leren programmeren of zijn er andere methoden om de taal C te leren.

Groetjes Robert

Kerningham and Ritchie C programming language 2nd edition is het standaardwerk voor C programmeren (al > 25 jaar)

Verder vooral doen, en code van anderen lezen en aanpassen.

Het boek waar Rob naar verwijst lijkt heel dun, maar de bladzijden zijn ook heel dun; het is de 'bijbel' voor de C programmeertaal (zeer aan te bevelen). Bjarne Stroustup (de maker van C++) heeft 'n dergelijk boek "The C++ programming language"; er is nu 'n derde editie (of 'n vierde?) en je kunt er iemand mee doodgooien; het is 'n 'brick of a book' en het kost je wel 'n jaartje om 't helemaal door te werken en te begrijpen (<--- waarschuwing). Voor de Arduino kun je heel goed met 'alleen' C terecht ...

vriendelijke groet,

Jos

Zijn er eigenlijk goede Nederlandstalige boeken om C++ te leren?

deze heeft goede reviews

JosAH:
Het boek waar Rob naar verwijst lijkt heel dun, maar de bladzijden zijn ook heel dun; het is de 'bijbel' voor de C programmeertaal (zeer aan te bevelen). Bjarne Stroustup (de maker van C++) heeft 'n dergelijk boek "The C++ programming language"; er is nu 'n derde editie (of 'n vierde?) en je kunt er iemand mee doodgooien; het is 'n 'brick of a book' en het kost je wel 'n jaartje om 't helemaal door te werken en te begrijpen (<--- waarschuwing). Voor de Arduino kun je heel goed met 'alleen' C terecht ...

vriendelijke groet,

Jos

Het eerste boek van Rob ken ik nog niet.
Die van Bjarne Stroustup heb ik hier ook in PDF-vorm.
Dan laten we maar eens met beide aan de slag gaan, dan moet er wel iets uit komen.

Thanks

Als je dat boek wilt kopen, let dan op dat je de tweede editie koopt; er staat 'ANSI C' op de kaft; de eerste editie komt uit de 70er jaren, nog ver voordat die taal door de standarisatiemolen ging.

vriendelijke groet,

Jos