Bascom voor Arduino

Hoi Rob,

Inderdaad, als je met C vertrouwd bent dan is dat natuurlijk de juiste weg.
Voor mij is dat Basic, en Bascom is voor mij de juiste weg.
Ik heb er lang niets meer aan gedaan, dus ben ik de Arduino voorbeeld programma's in Bascom aan het vertalen
Niet dat de mensheid hierop zit te wachten, maar ik steek ver veel van op, heb er plezier in, en daar draait het uiteindelijk allemaal om. Het werkt prima, als je interesse hebt in mijn schrijfsels, dan kan je ze krijgen.

Ik ben nu bezig met het voorbeeld van het keyboard, het muziek instrument.
Ik zoek naar de druk gevoelige weerstanden, daarom kom ik weer op dit forum, waar ik al bijna gewist was.
Maar gelukkig kan en mag ik er toch nog op komen. (dank u, moderator)

In dat keyboard programma wordt gebruik gemaakt van een bibliotheek.
ik kan de C-programma's wel lezen, de toelichting en commentaren kan ik ook lezen, dat is de bron van mijn geknutsel. de bibliotheek kan ik wel lezen, maar of ik er wat aan heb? dat weet ik nog niet.
Ik vermoed dat er met PWM een toon wordt gemaakt, de bibliotheek staan de voorgebakken noten.
Of dat werkelijk zo is, weet ik niet.

In Bascom kan je ook gebruik maken van bibliotheken, dat zal zeker aan de orde komen
Ik ben al vanaf eind zestiger jaren lid van Elektuur, later Elektor dus ik ben bekend met die materie.
Er heeft enkele jaren geleden een komplete Bascom cursus in Elektor gestaan.
Elektor heeft een boek uitgegeven speciaal voor de Atmel (Arduino) processor er is een vergelijkbaar boek over C en Atmega. Ja, ook dat boek heb ik gekocht, en ook het boek van Wim Dolman Micro controllers en de taal C. kortom, ik weet dat C erg moeilijk is.

ik heb meegedaan aan het FEZ project, een robotje. (overigens staat er nu een te koop voor E 50,- kijk maar eens op de HCC robotica site) normaal betaal je meer dan het dubbele.
Van een particulier die C ook erg moeilijk vind. Ik doe de mijne nog niet weg, wie weet komt het er ooit nog eens van.

Groeten, Dré