Ambilight clone

Ok, zoals gezegd: niet al te veel tijd momenteel, maar toch een korte update.

Momenteel ben ik 2 pistes aan het bekijken:

  • Als basis het werk van David Chatting gebruiken, maar overstappen op component video. Die heeft 3 signalen: Y, Pb en Pr. De Y (luminance en sync) kan dan door de Eye Shield verwerkt worden. Het 'lastige' werk wordt dan voor mij gedaan. Als ik de Y-waarde op de Arduino als input krijg, is het denk ik niet zo heel moeilijk om kleuren te bepalen mbv de formule Y = 0.2126 R + 0.7152 G + 0.0722 B en het feit dat Pb en Pr informatie bevatten over respectievelijk blauw (B) en rood (R). Ik moet echter nog verder uitzoeken of de Y wel op (ongeveer) dezelfde manier wordt opgebouwd als analoge video-signalen
  • Uitzoeken wat ik allemaal kan bereiken met de Video Experimenter (Video Experimenter: Arduino shield that lets you do all kinds of experiments with video). Dit ziet er ook zeer interessant uit, maar ik moet nog nagaan wat ik daar precies als input op de Arduino mag verwachten en of ik hier iets mee ben. Eerst even deze verder bekijken dus :slight_smile:

Hoe de kerel in het youtube-filmpje in mijn start-post het aan de praat heeft gekregen, is mij een raadsel. Als ik alles goed begrijp, is de Arduino immers gewoon te traag om de input van analoge video te verwerken (te weinig samples per seconde).

[update]
Het ziet er naar uit dat de video-capuring mogelijkheden van de Video Experimenter zich ook beperken tot monochrome beelden. Ik heb het nagevraagd bij de maker, will keep you posted.