Meetup, Amsterdam

Hoi.

Dit antwoord is gewoon in het Nederlands, want dan kun je daar ook mooi mee oefenen ;).

Natuurlijk kun je een groepje verzamelen om samen projecten mee te gaan doen en zo, en het staat je vrij om daar deze oproep voor te plaatsen.
Maar das dan een nogal besloten club.
En de kracht van een forum als dit zit m nou juist erin dat je je ideeën kunt delen met iedereen die erin geïnteresseerd is, ook als dat ergens in de toekomst ligt of als die andere persoon ver weg zit (calling South Afrika..).
En uiteraard blijft op een forum de informatie beschikbaar (tenzij er een rampje gebeurt en alles kwijt raakt)

Voor het werk ben ik gemiddeld 1 keer in de maand, een dag in Amsterdam (was er vandaag).
Maar dat is 2 uur heen en 2 uur terug rijden in spitstijd.
Dus dat ga ik niet voor de lol doen.
En bovendien is dat niet op vaste dagen.
Wanneer je je vragen hier plaatst (en ik ze tegen kom), dan ben ik graag bereid om je te helpen waar ik kan.

Jouw andere vraag word, zoals bij heel veel vragen die hier terecht komen, in mijn signoff gedeeltelijk beantwoord.
Het andere gedeelte is dat je niet moet proberen alles in 1 klap op te lossen.
Los de problemen die je tegen komt, 1 voor 1 op door ze af te breken in kleinere problemen, en schrijf die op.
Je zult zien dat grote problemen meestal uit een hele verzameling kleine problemen bestaan.
Dus blijf die problemen afbreken totdat je een lijstje problemen ziet die je zonder er over na te denken kunt oplossen.
Dan zie je bijna de code al staan.
Natuurlijk gaat daar veel tijd in zitten.
Maar als je meer ervaring krijgt, dan zal dat vanzelf beter worden, omdat je de problemen die je ziet vanzelf al gaat afbreken naar kleinere deelproblemen.