hoe een bepaalde reeks in een vlotte codering gieten?

Heyla,

een tijdje terug kreeg ik hier best wel veel hulp van een aantal mensen voor een chronometer project voor de hondensport.

nu, sinds enige tijd heb ik al een redelijk werkend systeem, maar evenzo zit ik momenteel geplaagd met het meest moeilijke van het volledige project.

ik heb een soort logaritme uitgetekend voor de verschillende soorten kruisingen die de honden kunnen uitvoeren (van compleet foutief tot de perfecte kruising)

eigenlijk is het de bedoeling dat ik kan nagaan of er aan een bepaalde reeks van sensordoorgangen voldaan is, om na te gaan of een kruising correct, perfect of al dan iet foutief was.

de "1"-en in de code zijn een sensor die niet doorbroken is, de "0"-en dan weer wel doorbroken.
aan de hand van de verschillende mogelijkheden heb ik een hex code gemaakt.

als het systeem start, zijn alle sensoren steeds hoog ("1"), bij een doorgang van een hond wordt dat laag ("0")

daar er twee kolommen met fotocellen zijn die verticaal 15cm uit elkaar staan kan ik zo de 1-en en 0-en volgen

nu heb ikzelf net te weinig ervaring om zoiets te schrijven, vandaar m'n vraag om hulp

Grtz,
Yves

distilled transitions.txt (3.7 KB)

Ik snap het niet.
zou zeggen maak een filmpje of een uitleg, en ja wij helpen je wel verder.
er is ook hier nog iemand met een loopband voor sledehonden bezig.