Electronisch Jurerings Systeem

Hey Rob,

ik heb eens wat zitten opzoeken en zo....
Natuurlijk zit ik nu weer met een andere prangende vraag (hoe kan het ook anders)

Ik heb nu die AT Mega 2560 op het oog (klopt, nog niet besteld...)

MAAR....

Als ik er zo de forums op na lees, dan zijn dit superhandige, en veelzijdige dev. boards, maar als 8 bitters niet zo heel erg snel.
Dit zal dan ook wss z'n weerslag hebben op de af te wikkelen routines op deze toestelletjes, niet?

Als ik dan kijk naar de Cortex-M3 of M4, dan zijn dit wel een ietsje krachtiger dev. boards die deze aan boord hebben.
Denk jij dat ik verwerkingssnelheid genoeg zal hebben met Arduino om alles vlot af te handelen?

2 banen (X2 sensorscreens monitoren), twee banen led-strips bedienen (al dan niet manueel door de lijnrechters of het auto-detectie gedeelte), 2X6 drukknoppen, liefst ook 2x 7" TFT, een RF startprocedure (eenmalig natuurlijk, per heat), een chronometer voor elke baan bijhouden en de data terugkoppelen naar een uitvoerapparaat (laptop of PC), 2x "grote" 8digit-7segements display's aansturen met daarop de looptijden per team.....
Bovendien heb ik nog niet veel teruggevonden over de manier waarop de Arduino's hun data terugkoppelen naar een PC bijvoorbeeld, moet je dan een volledige interface schrijven, of zijn er standaard interfaces die je kan aanpassen om je data op een laptop of zo te krijgen?

Of zie ik de dingen iets te somber in wat betreft de AT MEGA 2560?

Ik heb anderzijds ook wel gemerkt dat de ARM toestellen een stuk minder toegankelijk zijn voor newbee's, en er is ook een stuk minder voorbeeldcode op te sporen hierover...

Zelf al eens aan het werk geweest met zo'n MCU?

Ik vraag dit uiteraard omdat het budget dat ik kan (mag) besteden voor de hondenclub niet toelaat om een "miskoop" te plaatsen natuurlijk.

Grtz,
Yves