Go Down

Topic: CNC machine van A tot Z  (Read 3233 times) previous topic - next topic

MAS3

Voor het gestelde budget maakt dat niet zoveel uit want dat was al krap.
Maar die prijs valt me nogal mee.
Zal vast het goedkoopste product van deze fabrikant zijn, maar goed.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

nicoverduin

Het kan best zijn dat die prijzen veranderen. Ik weet alleen dat 10 jaar geleden een grote groep hobbyisten waren die zelf hun eigenfrees machines bouwde. Ook om hun eigen printjes te frezen. Hele forum discussies waren er toen over snelheid, kwaliteit van de freesje etc. Nu met de goedkope pcb services lijk je wel gek omdaar nog energie in te steken. Ik heb al laser projecten gezien voor iets van 300 euri. Maar zodra je echt wat wilt zul je naar het beteremateriaal moeten. Al was het alleen maar voor de krachten op de assen.
Neemt niet weg dat het altijd leuk is omzelf het wiel weer uit te vinden. En niet alles uit china is geweldig....
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

Rebelstudios

Zeker om bij stil te staan snelheid versus massa... maar uiteindelijk ben je toch aan het uitproberen om te zien wat hij wel en niet aan kan. De link naar de vrees van 109 euro (met 2 jaar garantie) is een hele mooie optie, ik sla m op, thanks.

Ik heb de eerste tekening liggen en ben vandaag naar de bouwmarkt geweest. ik heb vast 4 losse meters rechthoekige aluminium profielen gekocht 40 x 15 mm. Daarvan bouw ik later het onderstel en de basis voor het werkblad. Daaraan zet ik nog 2 stukken aan weerzijde omhoog wat de hoogte van het vreesje bepaald. Daartussen komt een brug met een rail voor de beweging lings rechts

Het werkblad zelf wil ik kunnen verplaatsen van voor naar achteren, dat is het eerste waaraan ik ga werken.

Ik heb nu al een beetje vertraging maandag was toch een vrije dag van school dus kon ik nies doen. en omdat ik me cameraslider een beetje heb aangepast, controller eraf bleutoothchippie erop..  programmering is weer pain in the dark spot. Zal er zo een apparte topic voor openen.

de tekening die ik gemaakt heb heeft geen zin om te posten het ontwerp is vergelijkbaar met de eerste foto maar zal 40 cm bij omgeveer 60 cm werkoppervlak hebben.

Jantje

En ben je al halfweg je project?
Is er een update?
Do not PM me a question unless you are prepared to pay for consultancy.
Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -

nicoverduin

Het blijft errug stil........
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

Go Up