Go Down

Topic: Programma werkt perfect in arduino maar niet in ATtiny85 (Read 609 times) previous topic - next topic

KOENGRA

Goede avond allemaal,

Ik ben pas begonnen met Arduino voor de modelbouwhobby.
Nu heb ik voor het werk ook eens iets geprobeerd en dit werkt perfect zoals het hoort in de Arduino UNO maar wanneer ik dit in een AtTiny85 plaats, dan werkt dit niet meer.

Kan iemand me zeggen wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

PieterP

KOENGRA

Goede avond,

Ik heb dit aangesloten via een LM7805.
Op de ingang van de 7805 heb ik een 1Mohm weerstand geplaatst met in serie een 220kohm.
Het center van deze weerstanden heb ik aangesloten aan aansluiting 3 van de ATtiny.
De blauwe uitgang is van de blauwe LEDs en gaat nomaal via een mosfet om een groep LEDs op 12V te doen gaan.
De spanning wordt dus gemeten via pin 3 van de AtTiny .
Wanneer de spanning boven de 9,5V is, dan zou enkel blauw geactiveerd moeten zijn.
Bij spanning tussen de 9,5V en 8V zou zowel uitgang blauw als uitgang AlarmPin moeten geactiveerd worden.
Bij spanning onder de 6V zou alles moeten uit zijn.
Nu werkt dit perfect op de Arduino, wat is het probleem op de Attiny?
Geen enkel van de referenties met spanning klopt, het is net alsof de ATtiny de berekening voor de spanning of de meting niet kan uitvoeren.
Ik heb zowel geprobeerd met de 1Mhz als de 8Mhz interne clock.

In bijlage nog de originele van de Arduino die perfect werkt.

PieterP

Pin '3' is niet hetzelfde als pin 'A3' (het mag dan wel dezelfde fysieke pin zijn, voor de software is het een compleet andere procedure).

'A3' is gedefinieerd als 0x83, niet als 3.

Probeer eens A3 te gebruiken i.p.v. 3.

Pieter

KOENGRA

Goede morgen,

Hartelijk bedankt, A3 ipv 3 was dus mijn fout.
Ik had gekeken op een tekening van de Attiny85 en was af gegaan op de pinnummers zoals ik had gebruikt, hierop stonden A1, A2 en A3 niet aangeduid.

Nu werkt alles perfect, weer iets bijgeleerd.

Nogmaals bedankt.

Go Up