kan men object (.o) file gebruiken?

Ik heb met wat moeite een DAB+ tuner kunnen vinden die je met behulp van commando's moet aansturen. Een ideaal project voor het onderwijs ter vervanging van een FM-radiootje dat we voorheen maakte. Echter, alle documentatie van deze tuner is 'confidential', ik mag van de fabrikant dus niks delen met derden.
Feit is dan ook dat de commando's 'geheim' zijn, en dat is dan een probleem bij Arduino.

Ik heb ondertussen geprobeerd om een gecompileerde bibliotheek (in .O formaat met atmel studio) gemaakt en deze mee te nemen in een Arduino project, maar het is me nog niet gelukt. Verder vind ik eigenlijk niet veel hierover op het internet (of ik zoek naar verkeerde begrippen) tenzij items die heel het arduino gebeuren wijzigen met makefiles en dergelijke. Echter het moet bruikbaar blijven voor jongeren.

Ik weet wel, daar de commando's serieel verstuurd worden, kunnen ze ook gescand worden, maar ik ben enkel verplicht om de info confidentieel te houden.

Vandaar hier mijn vraag of het mogelijk is om object bestanden in arduino te gebruiken en hoe dit dan moet gebeuren.

Alvast dank.

Als je een programma compileert en linkt op de de VS dan zie je als het goed is de verschillende compileer en link opdrachten voorbij komen. De linker is niet meer als het bij elkaar vegen van de .o files met een aantal specifieke parameters. Je zou kunnen proberen om de link handmatig uit te voeren met dat hele rijtje .o files en de juiste parameters.
Zo moest het voegah (in het pre make tijdperk) ook.

Waarom zou een fabrikant de besturing van zijn hardware geheim willen houden?
Als hij zijn HW aan de (Arduino of andere) gemeenschap kan leveren levert dat hem toch geld op?

Mag je wel een link naar de DAB+ module sharen?

volgens mij moet je wil je een .o mee kunnen linken, moet je wel een .h file hebben.
(disclaimer never tried)

Aan Nico,

Wat het 'voorbij komen' van de compileer en link opdrachten betreft, ik had ook al ergens gelezen dat je de shift moest indrukken samen met Verify, maar bij mij komt er dan in ieder geval niet meer info dan eventuele foutmeldingen of een korte samenvatting van hoeveel geheugen je gebruikt.

Verder kom ik uit het pre-make tijdperk, alleen iets te lang niet meer bezig geweest en op een bepaald moment zijn dingen die jaren geleden routine waren, dan toch te ver weg :confused:

Ik heb een .h file en geëxperimenteerd met de lib in verschillende maps te plaatsen maar allemaal zonder resultaat.

Omdat ik uit dat oude tijdperk kom, dacht ik dat het met een object file het wel zou lukken. Maar omdat ik nergens echte info hierover vond, heb ik ook de fabrikant gevraagd of de commando's confidential zijn.

Ik heb vandaag het antwoord gekregen dat de commando's zichtbaar mogen zijn, dus kan ik dan toch een bibliotheek maken volgens de regels van Arduino.

Aan Rob

Probleem dat ik had met DAB+ tuners is dat de meeste fabrikanten een chip aanbieden en dat daarrond nog elektronica moet ontwikkeld worden, wat voor het mijn doel en mezelf het dan weer te complex maakt. De fabrikant die ik heb aangesproken, heeft een print met tuner en daarrond al heel wat elektronica zitten. Echter normaal leveren fabrikanten niet in kleine hoeveelheden, vroeger ook al wel eens om andere zaken emails verstuurd, maar eenmaal dat je het over 1 of wat meer stuks spreekt, dan doen ze zelfs geen moeite meer om te antwoorden. Om één of ander manier was deze fabrikant toch gecharmeerd door mijn email en mag ik per uitzondering bij hem bestellen.

Mocht er toch iemand ooit in geslaagd zijn om .o files te gebruiken, wil ik nog wel weten hoe ze dit dan gedaan hebben. Maar ik heb de indruk dat dit niet past in het gedachtegoed van Arduino, nl OpenSource.

In ieder geval dank voor jullie reactie.

Mvg,

Staf