Myntteller, få skilt mellom verdiene på myntene

Hei.

Jeg er ganske ny til Arduino, men har lekt litt, og nå har tenkt meg ut ett prosjekt jeg vil prøve å lage, men trenger litt hjelp da hjernen har låst seg fast.

Jeg vil gjerne at maskinen skal godta alle Norske mynter, og legge verdiene sammen og vises på ett display eller noe. Jeg vil ikke at den skal separere myntene i forskjellige bokser

Det jeg tenkte var å kanskje bruke LED og photoresistor til å merke når en mynt faller forbi, men er det mulig å få timet denne på noen måter, slik at den klarer å skille verdiene på myntene?

Eller er det en annen måte jeg kan gjør det på? Har litt begrenset med elektroniske komponenter, men har kanskje mulighet til å kjøpe noe annet om nødvendig)

Det låta rätt så avancerad ...
Maskinen ska inte bara kunna see att det finns en mynt, den ska också kunna väga mynten och bestämma storleken eller hur ?

hei!

Bruk et myntinnkast. Den skiller myntene for deg. Du kan få innkastet til å sende forskjellig antall pulser pr. mynt (feks 1 puls for 1kr, 5 pulser for 5kr osv). Det er den aller beste løsningen :slight_smile: Hva skal du bruke prosjektet til?