OPGELOST --> Weer een Arduino UNO defect

...dus nadat de NANO de Blinking LED skecth meteen uitvoerde heb ik de USB kabel toch weer in de UNO geplugd. Nog geen teken van leven, behalve dan de groene led.
Na nogmaals in-/uitpluggen van de USB kabel aan beide kanten, het opzettelijk wisselen van compoortnummers, het verzenden van tekst met de serieele monitor, trachten de Blinking Led sketch te uploaden, lichtten onverwacht de RX- en de TX Led van deze UNO weer op en begon de gele led te knipperen. Dus deze UNO werkt weer.

septillion:
Ter controle, gaat het om een echte Uno (dus met ATmega16U als USB chip) of een clone (met iets als een CH340)?

Voor de duidelijkheid heb ik van beide Arduino's nog een foto toegevoegd. Beide UNO's zijn m.i. origineel.
De UNO (foto 1)blijft definitief defect (oververhitte component, TX en RX leds branden continu).
De UNO (foto 2) met opdruk "www.arduino.cc-made in Italy" nu toch niet defect.

In het schema van de UNO zie ik varistors tussen de RX- en de TX aansluitingen in de USB connector tegen statische electriciteit/overspanning dus kan ik toch het in-/uitpluggen van de USB kabel als aan/uit schakelaar gebruiken.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Foto1.png

FOTO 2.png