Go Down

Topic: Vacuüm schakelaar  (Read 310 times) previous topic - next topic

MichielB

Hallo allemaal,

Een tijd geleden heb ik een Arduino starter pakket aangeschaft met het idee uiteindelijk een vacuüm schakelaar te maken met een info scherm. De schakelaar wil ik gebruiken om mijn vacuüm te regelen voor het maken van composiet producten. Het zou mooi zijn als de schakelaar de volgende functies bevat :

-Vacuüm instelbaar door 230 V vacuümpomp aan / uit te schakelen
-Vacuüm weergave
-Continu draaien of via instelbaar vacuüm
-In te stellen uren voor continu of instelbaar draaien

Inmiddels ben ik er achter dat het totaal niet mijn ding is om alle opstellingen uit het boek te maken en dat enkel de vacuüm schakelaar mij aanspreekt. Dan heb ik het nog niet eens over het programmeren, daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Nu hoop ik dat ik via dit forum iemand kan vinden die er wel degelijk verstand van heeft en het leuk zou vinden om samen met mij de schakelaar te maken. Zelf woon ik bij Oss in Noord-Brabant en ik ben best berijd om een stuk te rijden om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen. De schakelaar hoeft niet perse met een Arduino gemaakt te worden, dus eventueel het bouwen van een volledig nieuw board specifiek voor de schakelaar heeft misschien zelfs wel mijn voorkeur. 

Mocht iemand het leuk lijken om de schakelaar mee te maken dan hoor ik het graag. Een eventuele vergoeding is uiteraard bespreekbaar.

shooter

Zoek een wasmachine, en haal de deksel eraf, daar zit dan een sensor met een slangetje naar de onderkant van de wasmachine, (en natuurlijk een paar draden naar de besturing) dat is een niveau schakelaar (die werkt met druk.
Dat is genoeg om de zaak aan te sturen. met de stelschroef kun je zelfs de waterhoogte regelen (dus je vacuum.)
dat is simpel antwoord. En er mag gelijk 230 op de schakelaar dus verder niks nodig.

met een arduino heb je dus een sensor een arduino en een relais nodig.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

MichielB

Helaas gaat hem dat niet worden. Het moet digitaal instelbaar zijn en een stuk nauwkeuriger. Het vacuüm moet tot 0.5 mbar regelbaar kunnen zijn.

Toch bedankt voor de input.

shooter

je kunt wel een druksensor gebruiken, en een arduino hoor, maar dan zou ik de pomp laten draaien en alleen een klep besturen die het vacuum een beetje breekt, dus een beetje open/dicht om te rgelenen.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Go Up