Go Down

Topic: Hulp gevraagd bij maken Zwaailicht met MEMS en data naar webpage v AUTO CRUSH!  (Read 357 times) previous topic - next topic

EitjeBert

Hallo forummers. Ik ben EitjeBert (Egbert)

Ik wil een zwaailicht/alarmlicht maken met daarin een bewegingssensor (MEMS & Gyroscope). Wanneer de unit trilt/beweegt accelereert boven een bepaalde (instelbare) drempelwaarde dan moet het zwaailicht afgaan.. Het zou mooi zijn wanneer de acceleraties in enige vorm gerapporteerd kunnen worden op een webpage.

De te maken unit zal gebruikt worden om (met magneet) bovenop auto's te zetten die recreatief met mokers en honkbal knuppels etc. in elkaar geramd zullen worden voor bijvoorbeeld vrijgezellen feestjes etc. Wat is nou leuker dan op je mobiel de impact van het rammen te kunnen nalezen?

Mijn collega vertelde dat Arduino heel geschikt is voor het bovengenoemde maar heeft geen tijd/zin zich er voor mij in te verdiepen. Nu heb ik geen idee waar te beginnen, welke onderdelen te kopen etc. Daarnaast heb ik eigenlijk al werk en hobby's genoeg... (weinig tijd dus)  Nu ben ik best wel een beetje technisch en zou ik het stiekem wel leuk vinden dit te maken en leren maar het liefste met een soort 'mentor' op dit eerste projectje. In dat geval moet ik denk ik beginnen met een plan van aanpak en een boodschappenlijstje voor onderdelen op aliexpres...

Andere optie is om het door iemand die dit leuk vind in elkaar te laten knutselen met als beloning een sessie auto in elkaar rammen in Amsterdam. Ik zou dan wel graag (achteraf) meekijken met hoe alles gemaakt is. Uiteraard bestel en betaal ik alle benodigde componenten.

Kan me voorstellen dat dit ook een leuke opdracht is voor een onderwijsprojectje...

Iemand in regio Amsterdam interesse te helpen??

shooter

Het kan heel simpel met een trillingssensor, (een pinnetje in een veertje) en een lamp.
Tot inderdaad een MEMS met een wifi.
maar je zultwel moeite moeten doen om de kist te beschermen.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Go Up