Go Down

Topic: [OPGELOST] Mijn while loop gedraagd zich als een if then else. (Read 850 times) previous topic - next topic

JevanHa

'Bookmarken' is mijn 'vertaling' van toevoegen aan je favorieten. Ik woon de laatste 17 jaar in een land waar engels de voertaal is on bedrijven en dus is mijn nederlands een beetje verroest ;)
Oh wat heerlijk dan zou mijn Engels ook stukken beter zijn dan het nu is. Met lezen bijna geen probleem. Maar schrijven of spreken is hopeloos.
Ik heb gezien dat MAS3 een prachtige oplossing heeft. Een echt werkende link en niet de copy and paste methode die ik al meer heb gezien.
Wat is de website traag. Draaien er soms Backups of is er weer wat ergs bezig op het WWW ? Ik hoop het niet.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Kind regards
Jan
Nederlands Forum   http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

JevanHa

je sluit de while loop al gelijk dus als er gps available is doe je een read, maar onder de } dat gebeurt altijd, en is dus geen else maar gebeurt ook als de while waar is.

Shooter,
Je hebt helemaal gelijk. Was ook een slecht voorbeeld van mij. Maar toen ik de while verving door een if en de juiste accolades op de juiste plaats zette, incl de else want die kent while voor zover ik weet niet, zag ik geen verschil in de werking.
Ik kan me niet van het idee afzetten dat de while niet werkt zoals ik verwachtte en stilletjes hoopte ik dat hij in zich zelf blijven loopen totdat de conditie "waar" is. Moet je alleen ISR niet aan hebben staan want die gaat dan volledig de mist in. Hoewel.... ook dat zou mogelijk moeten zijn.
Kind regards
Jan
Nederlands Forum   http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

MAS3

Bookmarken is ook in Nederland gangbaar.

Druk in je browser op ctrl-d, en er opent een dialoog wat en hoe je je bookmark wil maken (bij de browsers die ik ken in ieder geval).
Als je Engelse termen vervelend wind, dan kun je ook het Nederlandse 'favorieten' opzoeken in het menu van je browser.
Veel browsers gebruiken een knop met als icoontje een ster voor deze functie.
Wie weet komt daar sterretjeĀ“s naam ook vandaan... ?

De site is traag, zeer instabiel en je moet telkens opnieuw inloggen, omdat de beheerders (dat zijn anderen dan de moderatoren) gewoon zonder meer incapabele !@$&#38;# (<- zelfs dit gaat al niet goed meer) zijn die zitten te experimenteren met een grote live site in plaats eerst een schaduw site te bouwen om te kunnen testen.
Die beheerders rotzooien maar wat aan, maar gebruiken de site (of in ieder geval het forum) zelf niet, en zien daarom de vele klachten die er zijn ook niet.
Pas als je gaat klagen op een github pagina voor de ontwikkeling van deze site (waar normale gebruikers van deze site dus absoluut niets te zoeken hebben), zou het eventueel met een beetje mazzel en niet teveel pech kunnen zijn dat er iemand is die het misschien op zou kunnen pikken en eens kon overwegen of er wellicht eventueel misschien iets aan gedaan moet worden.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Jantje

De site is traag, zeer instabiel en je moet telkens opnieuw inloggen, omdat de beheerders (dat zijn anderen dan de moderatoren) gewoon zonder meer incapabele !@$&#38;# (<- zelfs dit gaat al niet goed meer) zijn die zitten te experimenteren met een grote live site in plaats eerst een schaduw site te bouwen om te kunnen testen.
Die beheerders rotzooien maar wat aan, maar gebruiken de site (of in ieder geval het forum) zelf niet, en zien daarom de vele klachten die er zijn ook niet.
Pas als je gaat klagen op een github pagina voor de ontwikkeling van deze site (waar normale gebruikers van deze site dus absoluut niets te zoeken hebben), zou het eventueel met een beetje mazzel en niet teveel pech kunnen zijn dat er iemand is die het misschien op zou kunnen pikken en eens kon overwegen of er wellicht eventueel misschien iets aan gedaan moet worden.

karma +1
Do not PM me a question unless you are prepared to pay for consultancy.
Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -

Go Up