Programmering av ATtiny85-PU20 fra Arduino UNO v3.0

Jeg får det bare til å spille.

Har forsøkt med Arduino versjon 022 og 023. Har forsøkt med tre forskjellige oppsett i mappen "hardware", har testet med både "blink" og "fade" med portene 0 og 3. Til tider så blinker det litt i LED-lampen som står mellom port 0 og VCC, men det er når jeg laster opp sketch. Har også forsøkt å kople LED'en mellom utgang og GND (med 220 Ohm i serie).

Har forsøkt å velge "Arduino ISP" (fra Exampels). Har også forsøkt å brenne en bootloader men får da feilmeldingen "avrdude: please define PAGEL and BS2 signals in the configuration file for part ATtiny85
avrdude: Yikes! Invalid device signature. Double check connections and try again, or use -F to override this check.

Har også forsøkt fire forskjellige "Bord", blant annet "ATtiny85 w/Arduino ISP" og "ATtiny85@16MHz". Har forsøkt med kondensator og uten.

Feilmeldingen som er nevnt over dukker ofte opp.

Men på en måte så har jeg kontakt. Får blant annet opp melding om at programmet bruker 746kb av maks tilgjengelig 8192kb. (Arduino UNO har maks lagringsplass på 32256kb, så det er nok ATtiny85 som svarer).

Noen forslag til hva som kan være feil?

Det lyder jo til at du har fået det til at virke.

Lige at par ting
Fejlmeldingen: avrdude: please define PAGEL and BS2 signals in the configuration file for part ATtiny85, har ingen betydning, du kan godt få den til at forsvinde, men det er der egentlig ingen grund til.

Alle chipsene leveres fra fabrikken med en clockfrekvens på 1 Mhz, så hvis du vil bruge f.eks. 8Mhz skal fuses ændres.
Så rækkefølgen er som følger (forudsat Arduino 0022)

Upload Arduino as ISP til din Arduino
Derefter: forbind en 10 mf kondenstaor mellem reset og ground, med minus til ground for at disable reset
Vælg board -> Attiny85@1mhz
Upload blink eksemplet (hvor du ændrer pin 13 til 0)
forbind LED mellem pin 0 og ground, med 220 ohm i serie

Hvis du bruger Arduino 1.0 er det lidt anderledes

Tadaaaa, nå fikk jeg det til !!!!

Har skiftet mellom forskjellige Arduino softwarer, Arduino-bord, USB-kabler, ny PC med nye USB-porter, kjøpt en AVR ISP mkII clone programmerer (som ikke støttet Win7 og Amtel Studio 6), lastet AVR Studio 4 på gammel PC, nytt forsøk på gammel PC, nå med Arduino 022. Og til slutt virket det.

Vet ikke helt hva som gikk feil, men jeg fikk nå kjørt sketchet "Arduino ISP" på software Arduino 022 (Win XP). Kjørte sketchet UTEN kondensator og lastet så over sketchet til ATtiny85 MED kondensator. Brukte 22uF og ikke 10uF.

Fortsatt litt i tvil om hva som var feilen.

Men tusen takk for hjelpen til alle dere som har hjulpet meg underveis!