løst 5 volt output

Jeg vil forbinde et board med 4 relayer til uno, der hver trækker 80mA, altså i alt 320mA.
Hvis ellers forsyningen er stor nok, kan jeg trække strømmen fra 5v pin på uno'en, eller der max output?

Vh
Lydfanger

MAXIMUM per pin er 40mA.
Sikkert belastning er mere i stil med 20ma.
Arduinochippen har intern fortrådning der afgør hvor mange mA man kan trække på en gruppe som er mindre en 8x40mA

Det er kun en lille 25øres transistor og 0,5 øres modstand du skal bruge for at gøre <5mA til 80mA. Hvis tanken om en kredsløbkort skræmmer så husk man kan også lodde sine komponenter direkte på feks relæets ben.

Hvis spørgsmålet er Arduinoboardet, så kan den strømforsyning levere 500mA. Hvis den skal nedsætte fra en relativ høj ydre spænding (f.eks. 9V) så skal den af med noget varme (4V differance, 350mA = 1,4W). USB porten kan vist nok også give 500mA. (det afhænger af USB hosten - der forgår faktisk en forhandling mellem USB devices om strømlevering/forbrug)

Jeg er med på max 40 mA per pin. Jeg går ud fra det er nok til at trigge relayet. Pinx skal bare åbne en transistor på relayboardet.

Det jeg i virkeligheden vil, er at bruge en 9v (1, 2A) strømforsyning til uno boardet, og tage strøm fra uno til relay boarded som arbejder på 5 v . Jeg skal bare være sikker på ikke at overbelaste 5v pin på unoen. Du skriver 500mA, så det burde være ok.

Du vil opleve at strømregulatorchippen bliver varm. Det vil jo kun ske hvis alle relæer er tændt i "længere" tid. Hvis den bliver for varm ...

Se på ON Semiconductor 147706, 2 datasheet pdf side 2 - der står en lille formel hvor meget den kan klare. Sidste mail påstod jeg at den skal af med 1,4 W hvis den skal droppe 9V til 5V ved 380mA. Chippen har en "dissipation" på 67°C/W som jeg forstår at den bliver 67 gradere varmere for hver Watt den skal af med. Den lukker ved 175°C. Så ... den skulle således overleve dit forbrug, men den bliver varm - cirka 100°C.

Tak.
God info, som jeg vil "regne" videre på.
Vh lydfanger