Welkom op het Nederlandstalige forum

Hoi en welkom.

Je gaf aan een absolute noob te zijn met zowel elektronica als met programmeren.
Als je inderdaad nog geen idee hebt wat je wil gaan doen en dus zelf nog helemaal niets hebt liggen, dan is zo'n starterskit een goed idee.
Ik zou dan wel een kit aanraden waar je ook verschillende sensoren in hebt zitten.
Er zijn namelijk ook kits met weinig meer dan een breadboard, wat draden voor die breadboards een potmetertje en wat LEDjes.

Ik beschouw mezelf ook nog steeds als beginner want ben nog geen jaar aan het spelen met Arduino.
Heb inmiddels wel een heel arsenaal aangeschaft (heb het virus goed te pakken), maar daarvan is het display al wel erg nuttig gebleken.
Dat heb ik namelijk al meerdere malen goed kunnen gebruiken om waardes op af te beelden, waardoor debuggen echt heel veel gemakkelijker werd.
Maar de eerste oefeningen (heb ik hier ook wat van vermeld) waren niet veel meer dan oefening 1, blink en zelfbedachte variaties daarop.
Denk dan aan knipperen met 2 LEDjes om de beurt, dan de ene langer dan de andere, dan nog meer LEDjes.
Vervolgens LEDjes in een cirkeltje opgesteld en ze zo laten oplichten dat het cirkeltje "ronddraait" (zoals je tegenwoordig je cursor op je pc ook ziet doen).
Linksom en rechtsom laten draaien, eerst de ene aan voordat je de andere uitdoet zodat de overgangen wat meer natuurlijk een draaiend effect hebben.
Nou dat soort dingen dus.
Heel leuk als je dat in een weekendje onder de knie krijgt.

Vooral ook veel lezen alhier.
De problemen (en de oplossingen) van anderen zijn ook erg leerzaam en kunnen je inspireren.
Veel succes en vooral veel plezier.