Hoe Bascom met arduino Mega laten werken?

hoi allemaal,

De titel zegt het al hoe krijg ik mijn Megatje aan de praat met Bascom?
Met de uno is het me gelukt dankzij de handleiding hier op het nederlandse forum.
Maar dit werkt niet voor de mega :[.
Nu weet ik wat jullie denken Bascom?? waarom niet arduino zelf?.
Thuis werk ik effectief met arduino software.
Maar op school moet ik met Bascom werken.
Ik heb me dan ook een mega aangeschaft vanwegen de extra pinnen .
Omdat ik heel veel led's wil gaan aansturen en tegelijk een ethernetshield aansluit.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen .

Mvg pieter

(disclaimer, no bascom experience)

Hier wordt een Mega met bascom aan de praat gebracht... - http://members.home.nl/bzijlstra/software/examples/wiz830/wiz830mj.htm -

Tijd voor engelse les :wink: gaat uiteindelijk om de header van de code denk ik ...

EN die Ben is een nederlander als ik sommige screenshots zie dus een mailtje en het komt goed :wink:

Pieter
Hier op het Nederlandstalige forum zit een drejansen die al heel wat klaar gespeeld heeft.
Lees deze draad maar eens http://arduino.cc/forum/index.php/topic,112229.0.html
Met vriendelijke groet
Jantje

Mag ik dan niet over bascom posten?
In dat geval sorry dat wist ik niet.
Dacht arduino forum dus alles wat met mijn arduino´s te maken heeft mag.

robtillaart:
(disclaimer, no bascom experience)

_Bedankt jantje.
Voor de uno werkte dit voor de mega niet =(
Maar heb die drejansen effe mailtje gedaan hopelijk antwoord hij snel .

Jantje:
Pieter
Hier op het Nederlandstalige forum zit een drejansen die al heel wat klaar gespeeld heeft.
Lees deze draad maar eens http://arduino.cc/forum/index.php/topic,112229.0.html
Met vriendelijke groet
Jantje

theptr:
Mag ik dan niet over bascom posten?
In dat geval sorry dat wist ik niet.

Waarom die conclusie?
Met vriendelijke groet
Jantje

Hoe moet ik het dan anders opvatten ?
Groeten
Pieter

Jantje:

theptr:
Mag ik dan niet over bascom posten?
In dat geval sorry dat wist ik niet.

Waarom die conclusie?
Met vriendelijke groet
Jantje

theptr:
Hoe moet ik het dan anders opvatten ?

als "het" =

robtillaart:
(disclaimer, no bascom experience)

dan is het enkel op te vatten als "LET OP, Ik heb geen bascom ervaring; dus alles wat ik zeg kan complete onzin zijn"
Het is wel zo dat Arduino "normaal" met C/C++ geprogrammeerd wordt. Daar het echter een open platform is, staat het je vrij om Bascom te gebruiken.
Er is op dit forum echter heel weinig Bascom ervaring. Ik vermoed dat er andere fora zijn waar je beter geholpen kan worden met Bascom vragen.
Met vriendelijke groet
Jantje

Ik weet niet welke Bascom versie je gebruikt, in 1.11.9.8 worden de atmega2560 en atmega1280 (beiden arduino Mega-versies) ondersteund. Moet alleen wel zeggen dat ik beiden niet heb en zelf, als ik met Bascom aan de slag ga, voornamelijk kleinere (<=16kb) attinys en atmegas gebruik daar ik er meer code in kan proppen als met arduino. Ik weet ook niet of je met de bascom-bootloader moet werken, met zo weinig geheugen en de neiging om elke bit te gebruiken, heb ik daar nog niet mee gewerkt.

Goeie Nederlandse hulp is inderdaad wat lastiger, maar als je een beetje Duits kan, daar... wordt bascom door redelijk wat mensen gebruikt.

Niettemin, vragen staat vrij hoor en dus ook hier :wink:

Ik heb de laatste versie . En deze is een volledige versie .
Ik had dit ook opgemerkt maar weet niet hoe ik het moet instellen heb de gekste dingen al geprobeerd.
Zonder succes .
Nu moet ik wel zeggen dat ik de arduino mega V3 heb misschien daarmee?

Mvg
Pieter

Simpson_Jr:
Ik weet niet welke Bascom versie je gebruikt, in 1.11.9.8 worden de atmega2560 en atmega1280 (beiden arduino Mega-versies) ondersteund. Moet alleen wel zeggen dat ik beiden niet heb en zelf, als ik met Bascom aan de slag ga, voornamelijk kleinere (<=16kb) attinys en atmegas gebruik daar ik er meer code in kan proppen als met arduino. Ik weet ook niet of je met de bascom-bootloader moet werken, met zo weinig geheugen en de neiging om elke bit te gebruiken, heb ik daar nog niet mee gewerkt.

Goeie Nederlandse hulp is inderdaad wat lastiger, maar als je een beetje Duits kan, daar... wordt bascom door redelijk wat mensen gebruikt.

Niettemin, vragen staat vrij hoor en dus ook hier :wink:

Ik begrijp het dat er normaal in C geprogrammeerd word.
Ik gebruik dit zelf ook liever maar de school verplicht me bascom. =(
En omdat ik men uno te beperkt vind zou de mega wel ideaal zijn dan ...

Mvg,
Pieter
[/quote]
dan is het enkel op te vatten als "LET OP, Ik heb geen bascom ervaring; dus alles wat ik zeg kan complete onzin zijn"
Het is wel zo dat Arduino "normaal" met C/C++ geprogrammeerd wordt. Daar het echter een open platform is, staat het je vrij om Bascom te gebruiken.
Er is op dit forum echter heel weinig Bascom ervaring. Ik vermoed dat er andere fora zijn waar je beter geholpen kan worden met Bascom vragen.
Met vriendelijke groet
Jantje
[/quote]