hulp gevraagd voor arduino regelunit voor distilleer apparaat

Hoi Rolf.

De fout is de regel die je hebt toegevoegd om van de foutmeldingen af te komen.
Dat is wat ik symptoom bestrijding noem.
Daarmee zorg je dat er niet meer geklaagd word, maar het probleem los je niet op.
Verder doet die regel niet wat het commentaar erbij suggereert, en dat zet jou vroeg of laat ook op het verkeerde been:

  }}}}}                                                       // sluit 1/2/3/4/5

Dat is niet waar, wat eerder waar is, is:

  }}}}}                                                       // sluit 4/3/2/1/loop

De eerste } sluit dus de laatste { af en dat is dus wat je erg goed in de gaten moet houden.
De IDE helpt je daarbij want als je een } intypt, dan laat de IDE zien bij welke { die } hoort door en een heel klein blauw randje omheen te zetten.

Doordat deze accolades niet kloppen, klopt de hele sketch niet meer en word het erg lastig om het te repareren.

Zo zie ik ergens staan:

  else KeyDet = 0;                                         // The key is the same as last key, so no new pressed key
    mm = 3;                                                  // Remember the screen has been cleared and the menu is already displayed

Daar staat dus: als er aan geen van de voorgaande voorwaarden voldaan word, dan is KeyDet nul (met als commentaar geen nieuwe toets gedrukt).
Vervolgens word zonder enige voorwaarde de menu mode op 3 gezet.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling was.

Het is heel veel werk om deze fouten te repareren, omdat er een aantal dingen met elkaar vergeleken meten worden.
Dat gaat mij vanavond niet lukken maar ik wil er als ik wat tijd heb best een gooi naar doen.
Ondertussen heb ik een tipje voor je.
Als je een stukje gaat schrijven wat tussen de accolades komt, zet dan tijdens het typen na de {, gelijk een } op de volgende regel, en voorzie beide regels van een passend commentaar, zoals een getal of net dat wat voor jou duidelijk is.
Daarna kun je meer regels tussen de {} toevoegen tot je hebt wat je wilde doen.