knoppen aansturen met arduino

Is het mogelijk om met een arduino drukknoppen mechanisch aan te sturen? Ik wil graag een digitale spiegelreflex op afstand aan kunnen sturen, maar mijn camera ondersteund geen remote tethered shooting. De trigger aansturen is niet moeilijk, dit is me inmiddels gelukt. Echter als ik instellingen van de camera wil aanpassen moeten er op de camera knoppen ingedrukt worden. Zijn er hier oplossingen voor om dit via de Arduino uno te doen?

Groeten Hans

Dat is mogelijk, met een servo, is hier al eens getoond, (kan geen link vinden)

voor voorbeelden zou je de site instructables.com even moeten bekijken, daar zijn vast voorbeelden te vinden.

Of een lineaire motor kan ook (zitten in analoge dingdong deurbellen, bij de recycle winkel soms voor een euro)

Wat je eigenlijk zoekt noemt een lineaire actuator.
Als je die vind zal je waarschijnlijk zien dat die niet goedkoop zijn. De reden is dat die meestal van industriƫle kwaliteit zijn en daar kijkt men niet op een euro meer of minder voor productie artikelen (wel op 0,0..01 euro voor het geproduceerde goed)
Als je plaats hebt is een servo zeker een goedkoop alternatief en zal je het snelst naar resultaat leiden.

Als je echt aan het knutselen wilt kan je een kleine motor met een M2 schroefdraad (een bout dus) verbinden en daar dan een moer op.
Als je zorgt dat de motor niet kan draaien (wel vooruit en achteruit kan) en de moer helemaal vast zit aan een platform heb je alle mechanische onderdelen voor een lineaire actuator. De rest kan arduino aan.
Dus zoals op deze foto met de moer vast en de motor die niet kan draaien

Als je veel dicht bij elkaar liggende knoppen moet bedienen kan je de moer best vervangen door een plaat waar je schroefdraad in tapt op de juiste plaatsen. Als je moeren met een ronde kop koopt kan je de kop gebruiken om te drukken op de knoppen van je toestel.

Dan moet je enkel nog zorgen dat je motortje niet meedraait.

Met vriendelijke groet
Jantje