New language section request: Nederlands

Hi,

Would it be possible to add a Dutch section into the language section: Nederlands (dutch)?

Member Jantje and myself are willing to be moderators.

Thanks.

Hi
I confirm i want to be Moderator for a dutch forum
best regards
Jantje

It would be good to have a dutch forum as it would allow younger people interested in Arduino to participate.

[no ambition to be moderator of the dutch section]

Common arduino team, we now know you can do it if 5 minutes :smiley:

JO3RI:
Common Arduino team, we now know you can do it if 5 minutes :smiley:

I saw them claiming that "power" too :wink:

I'm pro too for a Dutch section. As stated before, it would allow younger people interested in Arduino to participate... and perhaps older people too, they might not be comfortable with writing/reading English, but with a lifetime of knowledge and experience, they can add great value imo.
And, off course, it's just that extra bit of comfort to share information in your own language :slight_smile:

However I'm new on this forum, I'm willing to offer my help as a moderator.
But since I have a few eye surgeries including recovery in the next weeks/months, I think I'll better concentrate on that first.
And in the meantime I can try to participate in the general section as much as possible and get used to the forum (it's been a while since I was a forum member, and this is yet again a different functioning forum than I'm used to.)

Is this the official way to request a new forum?
Best regards
Jantje

Interested in a Dutch section as well, but not in moderating.

@Jantje I don't really know, but I tried PM, twitter an other forum section. No results so far.

Misschien moeten we hier een beetje meer in het Nederlands schrijven? Kwestie van een beetje duidelijk te maken wat we juist willen :wink:
Echt duidelijk met waar we deze vraag moesten stellen waren ze niet op twitter, maar uit de reactie kon je wel opmaken dat het slechts een kleine moeite zou zijn.

Misschien is er wat meer blijk van interesse nodig, want voorlopig is er nog niet echt denderend veel reactie op dit topic gekomen. Dus misschien moeten we ook proberen via andere kanalen de nederlandstalige arduino fanaten aan te spreken en hierheen te lokken?
Het is maar een idee.

Ja goed idee, ondertussen moeten we misschien ook de vraag blijven stellen aan het arduino team.
Heeft er iemand een emailadres? ik doe het altijd via twitter @arduinoteam.

Nog steeds geen vooruitgang. AWOL wist mij te zeggen dat ik Massimo Banzi moet PM'en, das ik zal dat ook eens proberen

Nog steeds geen reactie, zelfs geen negatieve. Gewoon geen antwoord. Iemand anders een idee?

Still no reaction, not even a negative one. Just no answer at all. Someone got an idea?

Al een PM naar iemand van arduino geprobeerd?
Met vriendelijke groet
Jantje

ja hoor, naar meerdere zelfs, maar ik krijg geen antwoord. Het zou al goed zijn, moesten ze antwoorden al was het maar met een goede reden waarom ze geen Nederlands forum onderdeel willen.

Zou het aantal Nederlandstaligen wellicht meespelen ?
Zo ontzettend veel zie je er niet of... ze redden zich nu in het Engels.
Zoekend naar Nederlandstalig arduino-spul kom ik wel regelmatig uit op sites als tweakers.net, circuitonline.net en in mindere mate AVRfreaks.net. Wellicht zouden we ook daar een oproep kunnen doen al... is het jammer dat het arduino-team niet gewoon ff reageert, we niet weten of het verwachtte aantal contributeurs belangrijk is en ik ook niet echt een voorstander ben hier om het aantal kaaskoppen en patattenbakkers kunstmatig te verhogen.

Een optie is ook om de vragen in zowel het Engels als in het Nederlands te stellen om duidelijk te maken dat je een tweetalige behoefte hebt. In elk geval kunnen Nederlandstaligen in twee talen antwoorden.

groeten,


Another option is to ask the questions in both English and Dutch to make clear that you have a bilingual need. In any case Dutch speaking people can respond in two languages.

Regards,

(om maar meteen woord bij daad te voegen :wink:

Have you tried asking the folks who control the forum?

The Arduino team is: Massimo Banzi, David Cuartielles, Tom Igoe, Gianluca Martino, and David Mellis.
(address links are on the home page).

We as "global moderators" have no control over adding a new language forum.

robtillaart
Ik kan je posts en opmerkingen altijd smaken.
Ik vind je 2 talige aanpak wel iets hebben maar in de praktijk zie ik mij dat niet doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld al een paar van je Spaanse(? ik ben echt geen talenknobbel) posts gelezen. Het probleem is dat de vrager geen Engels kan dus dat stukje mis je dan weer. Ik weet dat je ook dat soms (of is het altijd?) vertaalt maar het is een "behelpen" oplossing die ook van de helper weer meer vraagt. Ik weet niet of ik zoveel zin heb om op elke vraag in het Nederlands te antwoorden in het Nederlands het Engels en de vraag ook nog eens te vertalen. (Om nog maar te zwijgen van de spellingcheck gevolgen :astonished: )
Meestal steek ik wel wat tijd in men posts (schrijven; lezen; herschrijven; herlezen) en een 3 ledige post lijkt me dan ook een hel. (Ik heb dyslexie :roll_eyes: )

Ook heb ik voor men eigen site bewust gekozen om Nederlands te gebruiken omdat ik de jeugd wil meekrijgen in technologie. (Ok ik geef toe, het eclipse luik is Engels :~) ) En dan spreek je toch best hun moedertaal.
Een andere taal (hoe goed ze het Engels ook beheersen) en een nieuwe omgeving en een nieuwe technologie is volgens mij een beetje teveel van het goede.
Daarom dat ik men schouders onder een Nederlandstalig forum wil steken (ikzelf zal er niet veel aan hebben :slight_smile: )

Met vriendelijke groet en veel respect (en bewust niet vertaalt)
Jantje pattatbaker voor de simpsons

google.nl/translate is mijne maat :wink:

Goed nieuws mensen. Ik kreeg volgende PM in mijn message box:
Good news people, Got this PM in my message box:

Subject: Re: Dutch language section
From: Massimo Banzi on: 29-02-2012, 14:28:28
yes

We're going to do some work on all the forums next week, we could add dutch no problem. who could be the moderator?

m

Ik gaf Jantje en mezelf op als moderators.
I submitted Jantje and myself as moderators.