Is dit mogelijk?

Hallo,

Om te beginnen, Arduino is totaal nieuw voor mij...
Voor een project om het huis wil ik zelf iets gaan bouwen maar ik kan nog niet alle onderdelen/mogelijkheden vinden op het internet.
Het gaat om het volgende:

Met mijn Galaxy Nexus wil ik foto's kunnen maken op moeilijke plekken.
Ik wil een soort houder voor de mobiel maken die kan draaien en kantelen en dit wil ik kunnen bedienen via mijn laptop over WiFi ( het liefst met de muis )
Het beeld dat te zien is op het scherm van de mobiel wil ik via hetzelfde WiFi op mijn laptop te zien krijgen.
Voor de Nexus is er een adapter voor een tv-out naar HDMI maar hoe krijg ik dit beeld via WiFi op mijn laptop te zien?
Ik heb gevonden Arduino uno en een DIY Sandbox als WiFi Acces Point maar verder kom ik niet met informatie over video versturen.
Ik wil natuurlijk niet de onderdelen aanschaffen en uitzoeken hoe die werken als ik er uiteindelijk niks mee opschiet.

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen? :smiley:

Groeten Harm

Ik zal even uitleggen wat ik precies wil gaan doen:

Op dit moment heb ik 4.2 draaien op mijn Nexus, hiermee kan dus de sphere foto's maken.
Nu wil ik die foto's op wat originelere plaatsen gaan maken dal alleen maar op ooghoogte, daar komt nog bij dat de mobiel stabiel houden en laten draaien om de horizontale en verticale as van de camera ook belangrijk is.
Plaats het geheel bijvoorbeeld bovenop de Eijffeltoren, dan wil ik dus op afstand kunnen bedienen. Ik moet dus het draai/kantel systeem kunnen bedienen vanaf mijn pc EN kunnen zien waar ik de mobiel naar toe moet sturen wil ik de foto’s kunnen maken. Ik zou een IP camera kunnen gebruiken maar dan kan ik de instellingen van de camera app op de smartphone niet veranderen.

Harm
Welkom op het forum.
Ikzelf been een mobiel infantiel. Met andere woorden:voor mij is een mobiel iets om te bellen. Hoe je dus met je Galaxy Nexus over HDMI naar WIFI gaat weet ik echt niet.
Wat ik wel weet is dat enige ervaring met Arduino dingen soms veel duidelijker maken.
Verder is je project omschrijving voor mij nog steeds onduidelijk. Je zegt "Op dit moment heb ik 4.2 draaien op mijn Nexus, hiermee kan dus de sphere foto's maken. " en je zegt ook "Nexus is er een adapter voor een tv-out naar HDMI"
Dit is verwarrend voor mij omdat ik zou veronderstellen dat je sphere foto's opgeslagen worden op je mobiel. Waarom heb je dan de HDMI nodig? Merk op dat Arduino UNO zeker niet krachtig genoeg is voor HDMI en de Due is zeker niet voor beginners das dat lijkt mij geen goede route voor jou.

Verder zeg je "Plaats het geheel bijvoorbeeld bovenop de Eiffeltoren". Ik heb hoogtevrees; dus ik denk dan aan een robot die naar boven klimt voor mij.
Met andere woorden: wil je een robot die zich kan verplaatsen of enkel een rotatie om beelden te capteren?

Met vriendelijke groet
Jantje

macsel:
Hallo,

Om te beginnen, Arduino is totaal nieuw voor mij...
Voor een project om het huis wil ik zelf iets gaan bouwen maar ik kan nog niet alle onderdelen/mogelijkheden vinden op het internet.
Het gaat om het volgende:

Met mijn Galaxy Nexus wil ik foto's kunnen maken op moeilijke plekken.
Ik wil een soort houder voor de mobiel maken die kan draaien en kantelen en dit wil ik kunnen bedienen via mijn laptop over WiFi ( het liefst met de muis )
Het beeld dat te zien is op het scherm van de mobiel wil ik via hetzelfde WiFi op mijn laptop te zien krijgen.
Voor de Nexus is er een adapter voor een tv-out naar HDMI maar hoe krijg ik dit beeld via WiFi op mijn laptop te zien?
Ik heb gevonden Arduino uno en een DIY Sandbox als WiFi Acces Point maar verder kom ik niet met informatie over video versturen.
Ik wil natuurlijk niet de onderdelen aanschaffen en uitzoeken hoe die werken als ik er uiteindelijk niks mee opschiet.

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen? :smiley:

Groeten Harm

Eigenlijk komt dit een beetje neer op een Draadloze camera. Je moet zowieso iets hebben waarmee je het beeld kunt streamen, en dat is niet heel simpel. Ik heb wel eens een webcam tot wireless camera proberen om te bouwen en dat brengt een hoop werkt. Wel weer een voordeel is dat er veel applicaties voor android zijn. Heb je al eens gekeken of er iets van een camera stream app bestaat?

Hallo,

Ik ben inmiddels zo ver dat ik ik van mijn laptop een wifi hotspot kan maken. Ik kan mijn mobiel daarmee verbinden.
Op mijn mobiel staat een app die verbinding maakt met een programma op mijn laptop en met het programma op mijn laptop kan ik het beeldscherm van mijn mobiel zien én bedienen!!
Via een Arduino en met Processing kan ik met mijn muis 2 continue servo's bedienen. Daar zit nu mijn probleem.... Als ik de servo's naar links of rechts laat lopen blijven ze in die richting doorlopen totdat ik ze de andere kant opstuur en dan doen ze hetzelfde.
Het zijn Parallax Continuous Servo's en nee, het zijn dan geen "echte" servo's :wink: Maar goed, als iemand hier een oplossing voor weet..... graag!!

Opgelost!! :smiley: Via de toetsen W, A, S en D kan ik nu met een bluetooth verbinding de servo's links en rechtsom 360 graden laten draaien met een laag tempo met writeMicroseconds(1510) en writeMicroseconds(1490). Na het loslaten van de toetsen staan de servo's ook weer stil.

Bedacht me net... die kabel van de bovenste servo komt een keer in de knup na al dat ronddraaien! :astonished: 360 graden sleepcontact misschien? Mmmm...

Kan je wat meer over je project vertellen?

Wat je precies gebruikt hebt hoe je de verbindingen maakt en met welke programma's?
Ook hou ik me aanbevolen voor foto's

Sleepcontacten is vragen om ellende.
Je kunt dat slimmer aanpakken.
Dan moet je wel bijhouden waar je bent gebleven.
Het ligt er aan welke servo's je gebruikt.
Heb je standaard servo's, dan kunnen ze zo'n 270 graden draaien en zit er een potmeter ingebouwd die bijhoudt waar ie is.
Heb je een aangepaste servo (die bedoeld is om robotwielen aan te drijven), dan heb je geen mechanische stop en doet de potmeter niet meer mee.
Aangezien je het hebt over 360 graden draaien, heb je een servo van de laatste categorie.
Dan moet je dus bijhouden hoe ver je gedraaid hebt, door tijdmeting of met gebruik van een potmeter die meer dan 360 graden kan draaien.
Vervolgens kun je vaststellen of je bijvoorbeeld 400 graden gedraaid hebt, om vervolgens heel snel terug te draaien naar het punt waar je was gebleven.
Het grote voordeel is dan dat je geen kwetsbare sleepcontacten gebruikt, het nadeel dat je ineens 360 graden draait op een ongelegen moment.
Je moet je kabel dan zo maken dat je de door jou gekozen maximale waarde wel kunt overbruggen, maar dat het ook niet fout gaat als je terugdraait.