hoe combineer ik 2 arduino sketch programma's

Ter info Ik heb de titel veranderd.

Voor het samenbrengen van 2 sketches zijn er een paar zaken die je moet doen.

  1. Kijk of je niet dezelfde globale variabelen gebruikt. In dit geval dus niet. Indien je dezelfde globale variabelen gebruikt zal je 1 sketch moeten aanpassen om een andere naam te hebben voor de variabele.
  2. Kijk of je dezelfde functies gebruikt. (Dit is zowiezo voor setup en loop maar dat komt later.) Indien je dezelfde functies gebruikt moet je 1 sketch aanpassen zodat dat niet meer het geval is. In puw voorbeeld is dat niet het geval.
  3. Smijt alle code in 1 sketch. Dit kan op meerdere wijzen doen; ik veronderstel dat je de 2 sketches bij elkaar in 1 file steekt.
  4. hernoem setup en loop van de 1ste sketch naar setup1 en loop1 en van de 2de sketch setup2 en loop2
  5. maak een nieuwe setup en loop als volgt
void setup() {  
  setup1();
  setup2();
}

void loop() {
  loop1();
  loop2();
}

Als je sketches goed geschreven zijn is dit alles wat moet gebeuren. Maar ......
In het voorbeeld gebruik je blink. Blink is niet geschreven om een goede sketch te zijn maar om het leerproces te vergemakkel?ken. Blink without delay is dan wel weer goed geschreven om samen te voegen.
Ook de andere sketch maakt gebruik van delay en zal dus niet het gewenste resultaat geven. Pas deze aan zoals blink without delay een aanpassing is van blink en dan kan je bovenstaande regels gebruiken voor een goede samengestelde sketch.

Met vriendelijke groet
Jantje