Söker Arduino användare i Södermanland

Finns det någon som jag kan byta erfarenheter med? Sitter fast med ett Xbee projekt.

Fortfarande i behov av hjälp?
Jag kanske kan hjälpa till.

Finns i Eskilstuna..

Inget proffs på det, men Xbee för kommunikation mellan Multirotor och basstation löser jag dagligen på jobbet! :stuck_out_tongue:

Söker gärna folk man kan labba med!

Jag finns i Malmö/Lund till de som behöver hjälp eller kanske dela idéer o så.. Känner ingen här som är "into" sådant.. Hade varit kul!

//Basel

Hej alla!
Ny här, köpte min Mega 2560 idag 21 mars 2013.
Annars är jag gammal dator freak, var med redan innan PC uppfanns, och undervisat i elektronik. Programmerat i Pascal.

Nu är det 7:e vintern jag värmer upp huset genom att elda havre! (Snälla, inga kommentarer om att elda upp maten nu....) Har en egenutvecklad brännare. Den styr jag med ett programmerbart enchipsdator med reläutgångar. Programspråket heter "ladder" dvs "Stege". Ganska stelbent.

Nästa brännare som är på gång blir mer sofistikerad och självreglerande och där kommer Arduino in i bilden.
Har redan en kontakt som kommer att hjälpa mig med kodningarna. Flödes-schema måste jag göra själv. Just nu befinenr jag mig strax norr Hälsingborg över Påsken och bor annars i Sörmland, mitt i mellan Enköping och Strängnäs, (nära till Eskilstuna.(Rosen888))

Kort om mitt projekt. Ardunion skall styra fläktar, spjäll, tändare, skorsten, larm, display med menyval, en touchdisplay med siffror istf siffertangentbord, brandlarm, känna av panntemperatur samt en massa andra givare. Enkla saker kanske i sig men att sätta ihop så att den gör rätt operation i den rådande situationen i brännaren/pannan, det är lite av kruxet. Eller snarare att få programmet att göra rätt.

Nåväl, jag är naturligtvis jätteintreserad av att ha kontakt med andra som håller på med Ardunio. Delar av mina programrader kommer jag kanske att offentliggöra, dock inte hela , vill inte bjuda andra ev tillverkare av brännare på den godbiten. Fast jag har inga planer på att tillverka och sälja brännaren.

Hör av er, skicka email, läser posten varje dag.
Hoppas det här leder till nya givande kontakter.
Å off Topic. Jag är seglare.
Hälsningar,
Skalman