Probleem met condensator op een motor

Ik heb een motor met een condensator op met het nummer 104. Ik zou deze motor vooruit en achteruit willen laten draaien met een arduino uno. Hiervoor gebruik ik een h-brug (L293D).
De motor draait vooruit, maar wil niet in de andere richting draaien. ALs ik de draden omdraai draait hij in de andere richting maar wilt hij weer niet in de oorspronkelijke richting draaien.
Kan iemand mij uitleggen waarom die gebeurt?
En kan ik deze condensator er ook af halen, helpt dit mss?

Hoi robbeserry.

Als je zegt dat ie de ene kant op draait maar niet de andere kant op, betekent dat dan dat ie niet draait als je m die andere kant op stuurt, of draait ie dan nog steeds de ene kant op ?
Want dat is uit jouw vraag niet duidelijk.

Die condensator dient om stoorpulsen veroorzaakt door dat type motor, op te vangen zodat ze niet de rest van je apparatuur verstoren.
De condensator die er dus niet voor niets opzit kan er wel afgehaald worden, maar zal je probleem niet verhelpen.
Dat had je al gezien, omdat je de draden gewoon kunt omdraaien en het dan wel de andere kant op draait.

Dus dan zit je probleem niet in de motor, en ook niet in de condensator.
Het zit waarschijnlijk ook niet in je L293D, maar de D variant is niet een heel sterke (iets van 800 mA als ik het me goed herinner, en dan moet je al koeling regelen).

Daarom moet je probleem in je code zitten, of in de manier waarop je de 293 met je Arduino verbonden hebt (en mogelijk een combinatie van deze 2).
Dus dan dat maar eens laten zien zou ik zeggen.

Ik heb het gevonden. Het probleem zat in de sketch. Het was gewoon een verkeerd cijfertje.

Toch bedankt!