Finnes det noen (andre) norske Arduinoer?

Hei, jeg lurte på om det finnes noen (andre) norske som driver med Arduino mikrokontrollere?

Selv jobber jeg ved Leksvik videregående skole med et Newton-rom prosjekt, der jeg håper å lage en modul som tar utgangspunkt i Arduino (og Fritzing). Har ett stykk Duemilanova til utprøving.

Bor i Inderøy, i Nord-Trøndelag.

Jeg har litt tid på bakbena med Arduino. :sunglasses: Hehe.

Prosjektet høres morsomt ut!
Detaljer? :slight_smile:

Leksvik kommune, Leksvik videregående skole m.m. i Nord-Trøndelag er engasjert i et Vann-Energi-Miljø og Internasjonalisering (VEM) prosjekt til å øke realfagsinteressen blant ungdommer. Fra før er et stort antall barneskoleelever som er engasjert i robotbygging hos fritidsklubber i kommunen, der LEGO Mindstorms utstyr er i utstrakt bruk.

Som en tilhenger av åpenkilde program- og maskinvarer, har jeg en interesse for AVR, Arduino og Fritzing. (For ikke å nevne Moodle, Open Office, m.m).

Arduino brukes i Teknologi og forskningslære 1 og 2, og vi er i ferd til å ha elevene breadboard og programere styringsenheter til deres prosjekter: pilleautomat, parabolspeil til et solenergianlegg, undervannsroboter, interaktiv skilt.

I tillegg er skolen engasjert i et Newton-rom satsing, der det er foreslått å benytte Arduino til å gi grunnskole elever en forståelse av mikrokontrollere. Etter plannen, skal Arduino-basert dataloggere brukes med undervannsrobotene, og elevene skal få en innføring i bruk av både Arduino IDE og Fritzing.

Det er plannen. Virkeligheten er ofte annerledes. Dermed bør du spør hvor langt vi har kommer mot slutten av skoleåret! Ting tar tid!

Jeg har jobbet noen år med ATmega og har nylig fått meg Arduino Duemilanove.
Jobber som konsulent med embedded systemer etc.

Tja ikke Norsk akkurat, men skriver og snakker norsk :wink:
Skal vi si at jeg er skandinavisk nå :stuck_out_tongue:

David.

jeg er norsk også gitt! :wink: Kult å se andre arduinoer her

Hei,

jeg er helt ny og har ingen erfaring med mikrokontrollere. Arduino ser veldig spennende ut. Vil dere anbefalle å kjøpe et starter kit, eller kun kortet? Er det noen i Norge som selger?

Takker

Hei, jeg underviser ved Sygna vidaregåande skule i Balestrand.
Jeg prøver der ut Arduino i undervisningen i "Teknologi og Forskningslære" og i Fysikk 1/2.

Arduino kan kjøpes meget rimelig på http://global.ebay.com

Har dere oppdaget at joystikken "wii nunchuck" inneholder et 3d akselerometer. Denne kan kjøpes rimelig (betalte 60 kr på ebay inkl frakt). Akselerometeret kan plukkes ut og kobles til Arduinoen. Da kan Arduinene måle beveglese i 3D. Programbibliotek for dette finnes tilgjengelig på nettet. Har ikke fått testet dette ut ennå så du prøver på egen risiko.

:slight_smile: Mvh Gabriel

Hei

Jeg synes det var flaut at det ikke fantes en norsk butikk så jeg har begynt en.

jeg har også kjøpt Arduinonorge.info, noen som vil hjelpe å drive den?

Hilsen Thomas Marschall fra Fluberg :slight_smile:

Norsk: Check!
Arduino: Check!
@robonor: Blir gjerne med, jeg! Bor i Trondheim.

Sist jeg sjekket var jeg også norsk :slight_smile:

Jeg har ikke drevet så lenge med Arduino, men litt har jeg da lekt.

Website: Electronics - Henning Karlsen

/Henning

Hei igjen,

Da er forumet oppe.. Hva synes dere om logoen?

Arduinonorge.info


@robnor
Reporting in. Ta kontakt om du vil bruke meg til noe :wink:

ah... det lever!, så bra!. Og hedmark begyner å nærme seg... :slight_smile:

jeg skal snart putte mine community prosjekter eller forslag til disse på forumet.