hulp gevraagd voor arduino regelunit voor distilleer apparaat

Ik heb je sketch gedownload en bekeken.
Deze sketch geeft geen fouten als je m compileert (maar hij zal ook niet goed werken).
Dus het is niet de sketch waar jij je probleem mee had.

Wat gebeurt er van regel 139 tot regel 143 ?

Als je de code exact zo hebt geplakt als je nu hebt weergegeven, dan mis je inderdaad een }.
Dat is degene die hoort bij de if (mm == 3).
Dus als je onderaan nog deze regel toevoegt:

  }                                       // Sluit de if (mm == 3)

Zou het volgens mij weer ok moeten zijn.

Verder moet je ook opletten dat je mm goed controleert en aanpast aan waar je in het echt bent.
Want als je nu twee menu's maakt dan ben je dus niet altijd in mm == 3.
Zoals je hebt gezien, heeft elk menu bij mijn voorbeeld 2 stappen.
In de eerste stap word het menu afgebeeld ("gebouwd").
In de tweede stap word het menu bediend.
Jij kunt dus verder gaan op die wijze door het aantal geldige waarden voor mm te vergroten en daarvan afhankelijk iets te doen.

Op dit moment gebeurt er helemaal niets met mm == 0, behalve dat mm dan meteen naar 1 word gezet.
In het begin, als de variabele word gedefinieerd word ie ook al op 1 gezet.
Dus als dat zo moet blijven, kun je ook achterwege laten hem ooit op 0 te zetten.
Maar ik denk niet dat dat je bedoeling was.
Wat je hebt staan bij mm == 1, is vergelijkbaar met wat ik bij mm == 0 had staan, namelijk het opbouwen van de tekst op het scherm.
Bij mijn mm == 1 word dan het menu afgehandeld met het pijltje en dergelijke, en daarbij hoeft dan niet dat menu telkens opnieuw opgebouwd te worden.
1 van de redenen daarvoor is dat dat opbouwen langzamer gaat als de rest van de handelingen.
Niet voor je Arduino, maar wel voor je scherm.
De Arduino is dan dus allang verder als je scherm nog bezig is met het (telkens weer) tekenen van de letters.
Dat zal resulteren in een knipperende tekst terwijl dat op de manier waarop ik het heb gemaakt dus niet hoeft.

Ik hoop dat je weer een stap verder komt.