SE-10 motion sensor problem

Hej folkens!..

Jeg er igang med et lille PIR projekt, som skal registrere bevælgelse i et rum.

Sensoren kan fint registrere "store" bevægelser så som at bevæge sig rundt i rummet, men så snart det er mindre bevælgelser som hvis en person sidder og læser eller ser tv, registerer sensoren ikke disse bevælgelser.

Skyldes dette SE-10's følsomhed er meget lav eller er jeg kommet til at skade sensoren på en eller anden måde som har effekt på følsomheden?

Det er denne sensor der tales om, og sensoren er desuden forsynet med 9V:

Håber der er nogen som kan give et svar på dette :smiley:

Heike,
Det må være følsomheden ..
Sensoren registrerer 'bevægelse' af infra-rødt lys (varmestråling) .. så, hvis du i stolen drejer hovedet får det ingen konsekvens for 'varme-billedet'. PIR'en har en begrænset antal spejle/fresnell-linser som fokuserer strålingen på den egentlige sensor ... det er sikkert her de små detaljer forsvinder.

Hej Carsten mange tak for svar!. Ved du om en mere følsom sensor -som ikke koster en bondegård kan erhverves? Og har du nogen erfaring med se PIR sensore som kan købes i diverse byggemarkeder eventuelt kan være bedre, eller er det samme snak?.

På forhånd tak!

Heike,

Nej
Nej
Ved ikke

;o)

Haha okay, men tak for svar!:p.. Jeg har bestilt en ny sensor hvor følsomheden kan justeres, så må vi se om den er bedre!. Jeg melder tilbage:p