arduino en robotics onderdelen - favo shops in BE en NL ?

Ik bestel regelmatig bij iemand die op Samenkopen.net zit. Hij woont zelf in China en kan mooie deals maken. Veel electronica en echt voor weinig. Ik heb laatst nog 2 x replica Uno gekocht voor 9.50 euri per stuk. Levertijd meestal rond de 2-3 weken.

Dat was nou juist het fijne van die Arduino.

Niet alleen is zowel de hardware als de software opensource, maar ook had je de garantie dat de spulletjes in elkaar werden gezet door mensen die daar een fatsoenlijke prijs voor betaald kregen, tegen Europese condities.

Jammer, dat de criminelen nu ook al Arduino's tegen uitbuitprijzen weten te verkopen.

Weet niet of je daar gelijk in hebt. Ikzelf bestel alleen losse componenten via ebay. Daar zit volgens mij geen verschil in. Shields en breakout's koop ik meestal bij iprototype en antratek gewoon omdat je dan de voordelen hebt als iets niet goed is en prijzen zijn dan echt niet veel hoger. Daarbij mogen hun ook wat verdienen natuurlijk....

Ik ben ook een grote fan van Ebay. Koop ook regelmatig electronica componenten bij Tayda Electronics, zitten in Thailand maar versturen vanuit Singapore. Laatste bestelling arriveerde na 10 dagen.

Ik haal meestal via Ebay, maar heb net een nieuwe webshop ontdekt, www.martoparts.nl hele nette prijzen en lage verzendkosten

Ik zou de volgende webshop willen toevoegen aan het lijstje:

Gigantisch snelle levering.
Ik heb nu al 3x op een middag iets besteld en ik had het de volgende dag (binnen 24 uur) al in huis.
Verzendkosten zijn ook maar 3 euris

Ook goede ervaring met Kiwi. Snel, en lage verzendkosten.

En ebay, dat gaat echt goed tegenwoordig, de meeste leveranciers in China zijn als de dood voor slechte reviews. Je kan als dreigement een paypal dispute noemen, maar nog niet nodig gehad.

Drie tot vier weken wachten, dat wel. Maar erg scherpe prijzen. Zo te zien hebben vele nederlandse verkopers dezelfde inkoopbron ;D )

Met dealextreme, na jaren volle tevredenheid, het laatste halfjaar alleen maar zeer slechte ervaringen. Maar een op de drie verzendingen komt (raar en opnieuw ingepakt) na twee of meer maanden aan.
Kost wat zeuren maar ze geven wel een refund. Geloof hun reviews ook niet, al mijn goede reviews zijn geplaatst, iets negatieve niet.

Ik ben niet de enige met dx problemen, de reviews op bv DealExtreme - DX Reviews | 6,354 Reviews of Dx.com | ResellerRatings laten een 6.1 als rapportcijfer zien.

Banggood daarentegen werkt prima, ook leuk assortiment en (voor chinezen) snelle verzending en redelijke prijzen.

HansjcOtten:
Met dealextreme, na jaren volle tevredenheid, het laatste halfjaar alleen maar zeer slechte ervaringen. Maar een op de drie verzendingen komt (raar en opnieuw ingepakt) na twee of meer maanden aan.
Kost wat zeuren maar ze geven wel een refund. Geloof hun reviews ook niet, al mijn goede reviews zijn geplaatst, iets negatieve niet.

Ik ben niet de enige met dx problemen, de reviews op bv DealExtreme - DX Reviews | 6,354 Reviews of Dx.com | ResellerRatings laten een 6.1 als rapportcijfer zien.

Kijk jij wel eens naar het RTL journaal ?
Ik wel, dagelijks.
En daar kon je een paar weken geleden DX met naam en toenaam zien toen ze het over illegale zendingen uit het buitenland hadden.
Illegaal omdat het daarbij bedrijven betreft die de Europese bedrijven brood uit de mond zouden stoten, maar veel erger nog, omdat ze geen moeite doen om de klant belasting te laten betalen over de producten.
En das natuurlijk een doodzonde.

En dus worden de zendingen die vanuit die hoek komen, geopend door TNT post namens de douane.
Die gaan dan proberen te bepalen of er invoer rechten, belasting en daarbovenop boetes zullen worden berekend.
Als dat zo is gaan ze je bellen om te vragen hoe je dat wil gaan afhandelen, of de postbode wil eerst geld zien voordat ie je je pakketje overhandigt.
DX stuurt hun pakketjes zonder merknamen aan de buitenkant op, maar dat wil niet zeggen dat die pakketjes niet herkend kunnen worden.
Als je ooit de track succesvol hebt kunnen gebruiken (das niet vanzelfsprekend), dan zul je heel vaak zien dat ze binnen enkele dagen Canada hebben bereikt, en daar ook weer zijn vertrokken.
Maar je zult nooit zien dat ze Nederland hebben bereikt.
Als je dit allemaal weet, dan is het wel een beetje flauw om dat een leverancier aan te rekenen.

Je hebt gelijk als het gaat over de reviews bij DX.
Als je review niet als positief gelezen kan worden, is de kans dat ie de redactie overleeft bijzonder klein.
Maar ik denk niet dat dat bij de meeste e-bay aanbieders anders zal zijn.

Bij andere review of klaag sites, zul je ook weinig positieve commentaren tegenkomen.
Want iemand die ontevreden is, neemt graag de moeite dat te uiten.
Maar iemand die tevreden is omdat ie gewoon gekregen heeft wat ie verwachtte te krijgen en ook voor betaald heeft, zal dat niet snel van de daken gaan schreeuwen, waarom ook.

Ik ben nog niet van mijn DX geloof gevallen in ieder geval.

MAS3:
Kijk jij wel eens naar het RTL journaal ?
Ik wel, dagelijks.
En daar kon je een paar weken geleden DX met naam en toenaam zien toen ze het over illegale zendingen uit het buitenland hadden.
Illegaal omdat het daarbij bedrijven betreft die de Europese bedrijven brood uit de mond zouden stoten, maar veel erger nog, omdat ze geen moeite doen om de klant belasting te laten betalen over de producten.
En das natuurlijk een doodzonde.

Het is natuurlijk wel heel erg tendentieus van RTL en verre van de waarheid om te spreken over 'brood uit de mond stoten' of nog erger, over illegale zendingen.
Er is niets illegaals aan het verzenden en/of ontvangen van een pakje en dan als waarde op het pakje de produktiekosten of inkoopwaarde van het land van oorsprong te vermelden. Ja die waarde ligt soms onder de waarde die de belastingdienst in het land van bestemming er aan toe zou willen kennen.
Er zijn hier gewoon grensbedragen, ik meen iets van 23 euro , waaronder je nooit invoerrechten of btw hoeft af te dragen.

Bovendien vormt een deel van de wettelijke overeenkomst die je met een leverancier in een ver land aangaat , dat jij als ontvanger altijd de verantwoording draagt dat lokale belastingen en invoerheffingen door jou betaald zullen worden. Je bent als ontvanger dan ook verplicht om bij de belastingdienst te melden wanneer je een zending ontvangt die een waarde vertegenwoordigt van meer dan het vrijgestelde bedrag. 8)

MAS3:
Kijk jij wel eens naar het RTL journaal ?
Ik wel, dagelijks.
En daar kon je een paar weken geleden DX met naam en toenaam zien toen ze het over illegale zendingen uit het buitenland hadden.
Illegaal omdat het daarbij bedrijven betreft die de Europese bedrijven brood uit de mond zouden stoten, maar veel erger nog, omdat ze geen moeite doen om de klant belasting te laten betalen over de producten.
En das natuurlijk een doodzonde.

Wat een onzin. Hier is niets illegaal aan. Als het bedrag boven de legale limiet die de douane hanteert, betaal je gewoon de toepasselijke belastingen. Dat is super helder in de voorwaarden die ze hanteren en,

Aangezien je nog niet van je DX geloof bent gevallen ben je dus illegaal bezig!

DX heeft bij mij en vele anderen een slecht trackrecord opgebouwd het laatste jaar, en dat is jammer gezien de jarenlange positieve ervaringen.

Tja,
Hoe je het went of keert.... al dit soort massa producten gaan uit de goedkope lonen landen komen... Het ontwerp is meestal uit het westen. Dus daar zullen wij ons geld moeten verdienen. Niet in de maak industrie op dit gebied. Of je moet zo iets speciaals hebben dat niemand het zomaar na kan maken.
Ik maakte ooit de fout om een speciaal bordje te laten maken op FR4 voor een Marshall 18W. Werd keurig gemaakt via mableaudio.com gemaakt. 50 x rood, 50x zwart.... En prompt een maand later kwam ik ze tegen bij al mijn leveranciers..... Dus ik in de pen..... "Oh we dachten dat je het niet erg vond,.....". Zelf verzinnen kunnen ze "gelukkig" nog niet echt... En daar ligt onze kracht... Maar over een paar generaties.....?
En ach voor die paar bestellingen die ik bij DX heb gedaan in het verleden is het altijd prima gegaan. Ik heb er echter tegenwoordig niets meer te zoeken...

leve de robots, die zorgen dat we de massaproductie weer naar Nederland halen...
(bot geredeneerd, de banen zijn we toch al kwijt)

robtillaart:
leve de robots, die zorgen dat we de massaproductie weer naar Nederland halen...
(bot geredeneerd, de banen zijn we toch al kwijt)

Ik geloof niet dat de eigenaars van de robots, meestal multinationals, van plan zijn om die robots in het westen te plaatsen. De eigenaars van de robot-fabrieken kunnen in het verre oosten zeer goedkoop produceren en hoeven zich nagenoeg niets aan te trekken van arbeidsrecht, veiligheids-regels of CO2 uitstoot. Hier in het westen worden door de dodelijke regelgeving alle kleinere bedrijven kapot gemaakt. De multinationals zien hen toch maar als hinderlijke concurrenten.

Zelf ben ik wel tevreden over eBay, soms duurt het wel erg lang, maar als je geen haast hebt is dat imho de beste optie. Als ik haast heb bestel ik via prototype-winkel.nl, bij martoparts duurde het verzenden langer dan ik wou (geloof 4 a 5 dagen later in huis), en Conrad zou ik nooit wat kopen gezien ik daar alles altijd veel te duur vind (hoewel als kind geweldig om door hun dikke boek met onderdelen te bladeren.

Moet zeggen dat ik bij DX nooit problemen heb gehad, maar ik vind het wel erg rot dat de EU versie meteen veel duurder is (snap het wel ivm importbelasting)...

jaapschaap:
maar ik vind het wel erg rot dat de EU versie meteen veel duurder is (snap het wel ivm importbelasting)...

Wat dacht je van BTW? Dat is de klapper. Die import belasting valt nog wel mee.... Maar alle bedrijven binnen de EU moeten BTW heffen over alle producten die zij verkopen en met ingang van 2015 is dat de BTW in het land van ontvangst. uiteraard mits deze ook binnen de EU valt.
Rechtstreekse ebay verkopen ontsnappen meestal de Douane... met als gevolg geen BTW etc. Maar als jij een bordje koopt van 100 euro EN ze halen je eruit dan krijg je vanzelf een kleine naheffing van 2-3% invoerrechten + al gauw 12.50 administratie kosten + 21% BTW (in NL) over het geheel (kan zijn dat de admin kosten btw vrij zijn). En dan was dat goedkope bordje ineens duurder als DX EU.

Ikzelf bestel veel bij www.hobbyelectronica.nl

knap aan de prijs eigenlijk

Natuurlijk ben je heel tevreden.
Jij strijkt er het geld op.

Je zult van mij nooit klandizie krijgen, Romain.

moderator: Threads merged ... de lijsten lijken op elkaar.