hulp gevraagd voor arduino regelunit voor distilleer apparaat

Hi,

net even door de bouw van je destilleerder gebladerd, geweldig !! Zelf ook een tijdje mee bezig geweest, maar ben er een beetje mee gestopt (andere hobbies) en door jouw verhaal slaat toch de stookkoorts weer toe. Ook ooit eens een keteltje geklust (kleintje):

Helaas vanwege crash niet meer foto's. Ben toen ook aan de slag gegaan met monitoring van temperatuur, ik ben toen, na een paar maanden prutsen, toch uitgekomen bij de dallas one wire sensoren, voornamelijk vanwege de nauwkeurigheid. Ik monitorde toen de handel met een op een seriele poort van mijn oude laptop aangesloten setje ds1820's (de oude versie), je kon dan ook "live" de stookcurve zien, erg leuk.

Zal binnenkort als ik wat meer tijd heb eens een kleine vergelijk in text neerzetten over het gebruik van pt100's (analoog) vs. digitaal mbv. ds18b20 oid. Digitaal is wel makkelijker (en ook eenvoudiger te kalibreren overigens, maar dat is weer een ander verhaal).

Gezien de hoeveelheid werk en de aandacht voor detail bij je ketel, ga ik er zo 123 maar even vanuit dat "het beste niet goed genoeg is", en dat je dan ook daadwerkelijk accurate temperatuurmetingen wil hebben.

Ik heb zelf weinig ervaring met Arduino's, dus met menu kan ik je helaas niet helpen, maar aangezien ik hier terecht ben gekomen door mijn wens een volledig geautomatiseerd tuinbewateringssysteem en monitoring oplossing te bouwen, zit er qua temperatuurmeten dan wel ergens een overlap in (dat wordt uiteindelijk iets van een ATTiny84/NFR24L01+/DS18B20/grondvochtigheidsmeter/luchtvochtigheidsmeter maar is nog toekomstmuziek.