Orginele Arduino Mega gezocht

Goedemiddag,

Om te beginnen zal ik me even kort voorstellen; Ik ben John, 19 jaar oud en studeer Electrical Engineering op de TU Delft.

Ik zoek een Arduino mega, waarbij jullie wel zullen denken, ga naar een elektronica winkel/webshop en koop/bestel er een...

Ik zoek echter een originele Arduino Mega r3 2560 met het oude silkscreen. Een foto van deze is bijgevoegd.

Heeft iemand er toevallig 1 liggen die u graag kwijt wil? Of weet u er ergens nog 1 te vinden, dan hoor ik het graag. Alle winkels/webshops (en dat waren er wel meer als 20) die ik benaderd heb hebben alleen de nieuwe versie...

Alvast bedankt voor uw reactie,
Mvg, John

PS: Voor de mods, mocht dit zoekertje niet mogen, verwijder het gerust.

sorry de mijne is niet in italy gemaakt.
verzamel je de types?

Bedankt voor uw reactie.
Verzamelen is een groot woord, maar het komt er wel een soort van op neer dat in m'n Arduino 'collectie' wil uitbreiden :smiley:

heb je de helios al?

Nee, ik moest even opzoeken wat het was, maar het ziet er wel interessant uit.

LooneyTunes15:
Nee, ik moest even opzoeken wat het was, maar het ziet er wel interessant uit.

En inmiddels ook al een collectors item :slight_smile:

Omdat het toch handiger is als het plaatje gewoon in de thread te zien is zonder te moeten downloaden:

a914ad1ca268c3833a4d78bc412e2f8b40f2474e.jpg

Bedankt voor de reacties.
Een foto zo is wel wat makkelijker ja.

Dat de Helios zeldzaam is kan ik begrijpen als die eenmalig is geproduceerd, maja misschien kom ik er ooit wel een tegen...

Ik heb er zo eentje.
Maar als ik deze wegdoe, dan heb ik geen arduino meer.

Ik heb op deze arduino ook nog een bordje zitten
http://yourduino.com/sunshop2/images/products/large_195_MEGA-SensorShieldV20-1024.jpg![|500x291](upload://yVtzQXK7xbwDRbWLg09ns3mHvUm.jpeg)

Goedemorgen,

Dank voor uw reactie.

Natuurlijk zou ik de kosten dan vergoeden, zodat u een nieuwe Arduino Mega kan kopen.
Het enigste verschil is het silkscreen, zie: http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardMega2560

Het shield is dan dus ook over te zetten en kunt u blijven gebruiken.
Ik hoor wel of u hiermee akkoord wil gaan, ik zou u dan iig erg dankbaar zijn.

Mvg, John

stuur eerst elkar maar een foto om te zien of het wel de bedoelde is.

Heb van de Mega 2560 diverse soorten en ja ik heb er één zoals op de foto de 2560 R3 met die silk.
Stuur er nu een old-school 8255 mee aan, maar kan er hem uitpluggen en een andere er in hangen.

Hoor het wel. Ik wil de Arduino Due gaan uitproberenivm de SPI die er los als header op zit, naast de ICSP

Goedemorgen,

Dank voor uw reactie.

Als het een originele is met het betreffende silk heb ik zeker interesse.

Mvg, John

Zie bijlage. Zou hem moeten zijn.

Hij lijkt er in eerste instantie wel op.

Alleen staan er bij de USB connector op de voorkant niet Made in Italy, en dat brengt me weer aan het twijfelen...

Staat er inderdaad niet op. Komt van Okaphone uit Groningen en was € 42,75.
Heb die € 16,= clones ook uit China, maar daar staat helemaal amper wat op en leds op board hebben andere kleur.

Hij loopt iig hier niet weg. Wil hem best opsturen dat je eerst kijkt.

Bedankt voor het aanbod, maar ik denk er liever eerst over.
Vind het namelijk vreemd dat er op die Arduino niet Made in Italy op de voorzijde staat, dat heb ik eigenlijk op elke (orginele) mega wel gezien.

Mocht iemand een arduino hebben die er exact hetzelfde uitziet als de foto van degene die ik zoek dan hoor ik het nog graag.

hij zoekt een r1 denk ik.

Nee, ik zoek echt de r3, dat is ook te zien op de foto.
Even op google een groter plaatje gezocht (klikbaar voor vergroting)

Edit: de R1 heeft ook op de onderkant een witte cirkel van slik, op een blauw soldermask.

sorry dan heb ik een R1 kloon op mijn display zitten.