Arduino akvarium computer project

karstenmentz:
Hej Igen

Jeg har laest lidt om servo og forstaar det saaledes: Servoen forsynes med spaending paa de 2 lederer og der tilföres en puls paa den tredje og servoen stiller sig I den position der svarer til puls laengden. DVS at en PWM udgang paa arduinoen er oplagt til formaalet.

Jeg har engang for laenge siden lavet en pröve med et potentiometer tilkoblet en analog indgang og vaerdien jeg laeste sendte jeg direkte til PWM udgangen (der er faerdige biblioteker I IDE) det vil sige at jeg lavede en lysdaemper - potentiometeret var input og en lysdiode var output. hvis du nu erstatter dioden med din servo motor skulle du kunne stille servoen I forskellige stillinger med potentiometeret.

Det med at den kun skal köre paa specielle dage er kun et spörgsmaal om at have den aktuelle tid til raadighed - AT24C32 kredsen er jo oplagt til dette - ellers maaske hente tiden fra internettet??

/K

Hej Karsten
Det første har jeg fundet udad :slight_smile: og de forskellige stillinger, har jeg klaret via simpel code, men du har nok ret i at man kan styre servo'erne via I2C RTC DS1307 AT24C32 og en code, (og den er også bestilt, men er bare ikke kommet endnu), men så er det bare hvordan ???, for det er ski lidt besværligt med det code haløj :~