X1 connector op uno clone (nu met afbeelding)

Kan en wil iemand me uitleggen waar de x1 connectorpinnen voor dienen en hoe deze te gebruiken?
het enige wat ik kan vinden is afbeelding
In de eerste beschrijving staat de X1 connector vermeld en dat het een seriele connector is welke gebruik maakt van een rs232 standaard maar de genoemde jumper kan ik nergens op mn arduino vinden.

Als 1956 je geboorte jaar is, dan heb je ze nog meegemaakt. Het zijn 9 polige seriële connectoren. JP0 zit rechts boven. Jumper over midden en rechts en het werkt via de seriële connector. Oude apparatuur maakt nog wel eens gebruik van de 9pins (industrieel soms, modems ed). De meeste moderne apparatuur werkt via USB.
Bordje heb je zeker van het grof vuil :). Is duidelijk een verouderd bordje ... Ik neem aan dat om hem te programmeren heb je al een speciale ICSP programmer nodig. Immers USB n'est par la....
En voor 2.30 euro koop je tegenwoordig een UNO bij Ali....

Als je dik 10 jaar later geboren bent, dan heb je ze ook nog wel gezien hoor.

Ik zie ze nog elke dag trouwens.
Maar niet op mijn Arduino boardjes.
Die hebben alleen de pinnen 2, 3 en 5 van X1, maar op een heel andere plaats.
Pin 4 van X1 heeft een iets andere functie en die zit niet op de Arduino boardjes die ik heb.
Maar die kan wel gemaakt worden want de functie van pin 4 is om een !reset te triggeren.
En de !reset pin zit er wel weer op.

Dit alles zit wel nog steeds op een Arduino van nu, maar zoals Nico al zei, via een USB aansluiting.

Ja, ik heb seriele poorten idd meegemaakt.
Nee het is geen oud boardje maar een ARDUINO S3v3 - SERIAL SINGLE SIDED VERSION 3 zoals met de link ook is te zien.
Op deze (en dus mijn boardjes) zitten 4 gaatjes om headers in te solderen en er staat X1 bij

Ik heb een afbeelding bijgevoegd

Hoi Frits.

Dat is geen Arduino, maar een hele goedkope Chinese kloon.
In je 1e post heb je daar niets over gezegd, en alleen het documentje waar je naar wees genoemd.
Het plaatje dat er aan is toegevoegd, heb je er pas aan toegevoegd nadat je je laatste post hier hebt gezet.

Omdat het een kloon is, kun je maar weinig ondersteuning verwachten op deze site.
Want er is hier niemand die iets te maken heeft met het ding wat jij daar hebt.
Dat het een kloon is, is te zien aan de USB - serieel oplossing.
Want dat is een CH340 chip, en er zijn geen Arduino spullen die dat aan boord hebben.

En wanneer je naar je foto kijkt, dan zie je ook dat de aansluitingen van X1 gaan naar pinnen 9, 10 en 12.
Waar het 4e pinnetje van X1 heen gaat weet is niet te zien.
Als je die X1 voor 1 of ander ding wil gebruiken, dan moet je dus gaan opzoeken wat die pinnen 9, 10 en 12 van de CH340 chip doen.

zie pagina 7

Bedankt, hier kan ik wat mee.
Snap alleen niet waarom ik die afbeelding, ondanks lang zoeken, niet kon vinden.