Bascom voor Arduino

Ik heb me net vandaag ingeschreven op dit forum. Met deze is dit mijn allereerste post.

Ik heb een hele tijd AVR's in C geprogrammeerd (AVR studio) en ben dan overgestapt naar Bascom omdat ik daarmee VEEL sneller werkende code kan schrijven. Ik heb uiteindelijk een ongelimiteerde versie van Bascom gekocht.
De grootste applicatie die ik daarmee geschreven heb is een zender voor afstandsbedieningen (RC Transmitter), 30 A4-tjes text en code waarvan heel veel commentaar.

Nu heb ik me recent een Ardiuno aangeschaft en ben ik aan het proberen om mijn transmitter code daarop aan de praat te krijgen. In bascom neemt die code 20k in... ik hoop dat ik dat in een Arduino van 30k ook kan laden. (Zou in C toch minstens even efficiënt moeten zijn dan in Basic)

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het heel interessant vond om hier te lezen hoe ik Bascom code in een Arduino kan laden.

Mijn hoofdreden om een Arduino te kopen was dat er daar een heel goedkope (12 Euro) versie van bestaat (de mini of was het de nano) en dat je geen programmer nodig hebt om je code daarin te laden. Als ik er dan in slaag om mijn transmitter daarin te programmeren dan zouden er velen zijn die mijn transmitter ook zelf kunne bouwen wardoor ze voor minder dan 200 euro een behoorlijk high-end transmitter hebben.

Tenslotte wil ik ook nog meegeven dat de C++-gebaseerde Arduino taal HEEL attractief is vooral omdat er een set objecten is die klaar zijn voor gebruik. Als je ooit zelf een LCD driver in C hebt "moeten" schrijven dan weet je ook waarom ik Bascom zo leuk vond en waarom ik de Arduino nu ook zo geweldig vind.

Ik probeer nog deze avond mijn eerste library te (beginnen) schrijven: Een Pulse_place_modulation_signal generator, dat is de core van mijn transmitter.

Groeten,

Jan Huygh