Arduino Uno + Easydriver + Stepper motor = Timelapse slide

Du har alle delene. Dvs du har en fin for-løkke og du stepper sandsynligtvis lystigt deruda'. Sådan forstår jeg din situation lige nu.

Man fortræker i dette forum at give folk et hint, snarere end en grydeklar løsning.

Hvad sker det med din motor hvis i stedet for 200 mikros sekunder du bruger 500 millisekunder. Gør det så ikke det du vil? Mere tid?

En stepper er i sagens natur en "stepper" den vil flytte sig i ryk med det der er dens step størrelse (typisk 1,8 grader) Hvis du sætter 5V til MS1 og MS2 vil den tage mindre trin (Easydriver sætter 1/8 spænding på den ene spole og 7/8 på den anden - ergo drejer motoren til 1/8 mellem to trin). Nu skal du bare give 8 gange så mange step-pulser for at få samme drejning.

At læse en "hasighedsværdi" fra en potentiometer involvere brug af analogRead og det vil være nemt nok, men analogRead har en tends til at støje lidt, dvs du får lid forskellige værdier for hver gang selv om poten ikke bliver rørt. Så man er nødt til at gøre noget med løbende gennemsnit eller via en ektsra trykknap siger at man kun skal læse en gang.

Jeg vil foretrække at læse et tal fra Serial input. Søg her på forumet efter "nnnC" så finder du en lille kodestump jeg ofte bruger til diverse parameter-indstilling-fra-serial. Alternativt kan du bare sige bogstav A er 1 trin i sekundet, B er 5 trin og ellers en opslags tabel hvad hver bogstav skal betyde. (Kig på switch...case i Reference sektionen)