Arduino tilsluttet trådløs ringeklokke via relæ?

Hej jeg skal bruge 2 trådløse knapper hvor trykket skal kunne opfanges af min computer.

Rækkevidden skal være op til 50 m.
Jeg har kigget på denne: harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6419&n=10
Jeg vil gerne have den tilsluttet min computer og synes at Arduino virker som en god løsning, jeg er programmør så programmeringen bør ikke være noget problem.

Men hvordan får jeg den til sluttet? Kan det gøres ved at sætte et relæ til, arduino som udløses af dørklokken?

  1. Kan jeg til slutte dørklokken til arduino via et relæ?
  2. Skal der noget andet på eks. modstande osv?
  3. Hvilken type relæ vil være egnet til formålet?

MVH Kenneth

NB. undskyld hvis det er helt forvirrende, jeg er helt ny i at rode med elektronink og har derfor ret svært ved at se en løsning på dette.

hvad skal knapperne kunne?

Jeg ville nærmere kigge på et RF sender og modtager sæt, det kan komme op over dine 50M, og du kan sende flere ting over det.

Har lidt om det her http://bld.is-a-geek.com/wordpress/2010/08/28/433mhz-rf-communication/ hvor du kan se et kode eksempel

Det skal bare bruges som er simpelt score system i hver sin ende af en painball bane, så jeg havde forestillet mig at man bare trykker på knappen når man er død ìg derefter registrer mit scoresystem det.

Så det eneste der skal registreres er knap trykket...

Okay, men du kan sagtens koble den til på en måde. Spørgsmålet er hvordan.

Du kan både gøre det med et relæ, hvis den har en eller anden udgang kraftig nok til at gøre det, eller du kan finde et sted hvor du kan tage noget spænding fra, og så tilslutte den til en analog pin, hvor du så kan måle hvor meget der kommer ud.

Hmmm... Det lyder som en god ide at bruge en analog pin, jeg går ud fra at den sender noget spænding til klokken, jeg har tænkt mig at lodde den (klokken) af tage spændingen derfra, men jeg ved ikke helt hvor svært det bliver endnu.

Sikkert ret nemt... Du skal dog lige være opmærksom på spændingen, der må ikke være mere end 5V

Ok, hb´vad gør man hvis den overstiger? Sætter en modstand på først?

Laver en volt divider, med to modstande. Det kan du finde en masse om her hvis du søger på "voltage divider"