Mijn arduino doet niks meer

Bij mijn arduino die ik sinds een week heb doet mijn 5 volt output helemaal niks meer, ook als ik een led in pin13 stop gebeurd er helemaal niks. Op de arduino zelf knippert het ledje wel en ook de power led brand.

Wat kan hier aan de hand zijn?
Kortsluiting gehad?

Groetjes Rookie

zou bijna denken aan een printbreuk. Wat heb je ermee gedaan of geschakelt?

Daarnaast:
a) welke Arduino, link?

Was eigenlijk heel simpel een parallel geschakelde verbinding aan het maken met een ledje en wat knopjes. Het kan natuurlijk zijn dat ik de verbinding verkeerd heb aangesloten waardoor het board kapot gegaan is, alleen vraag ik me dan af is de arduino daar zo gevoelig voor want de spanning was maar 5 volt. ( hou ik daar rekening mee bij een evt. volgende. )

De arduino Uno gebruik ik.

Excuus het is de Arduino Uno R3

Het gaat niet zozeer om de spanning, maar om de stroom door die schakeling.

Als je schema's kunt lezen, hier (klik !) vind je het schema van de Uno R3.

De USB aansluiting heeft een zekering van 500 mA.
De zwarte voedingsaansluiting niet.
Die gaat via een diode rechtstreeks naar de spanningsregelaar (die er dan 5 volt van maakt).

Het schema laat niet zien waar de "opamp" die het LEDje aan boord de voeding vandaan krijgt.
Maar aangezien daar een 1 K weerstand gebruikt word, vermoed ik dat ie aan de 5 volt zit.
Aangezien je verder ook niet zegt dat de Arduino het niet meer doet (je ziet het LEDje wel knipperen, dus zal ie het wel doen), ga ik er van uit dat de 5 volt wel aanwezig is.
Jij kunt meten, naast de 5 volt aansluiting, zit vermoedelijk een weerstandje.
Dat is een mooi meetpunt, die zit namelijk aan die 5 volt met zijn kant die bij de pin zit.
En de 5 volt zit ook aan de beide ICSP connectoren (pin 2), dus daar kun je ook meten.

Als je Eagle => 6.0 hebt, kun je hier het schema en de print layout downloaden.
Dan kun je m helemaal controleren.
Maar dan moet het natuurlijk wel een hele echte Uno zijn, als het een clone is weet je niet of die layout wel past.

De link die hij geeft is van een originele UNO, Maar of dat hem echt is weet ik niet. Dus we wachten af tot we het zeker weten. Anders zijn we voor jan met de korte..... bezig.

Nog ff over de gevoeligheid van de Arduino:
De Arduino output pinnen mogen maximaal 40 mA stroom leveren. Al zou ik het nooit op de spits drijven. LEDS ed worden via een serie weerstand van 330-470 ohm verbonden met een datapin waardoor de stroom beperkt blijft.
Daarnaast wordt er alleen stroom geleverd op zo'n datapin als de pin als output is gedefinieerd (pinMode(pin, OUTPUT);). Anders is er niets aan de hand.
input pinnen hebben een zeer hoge ingangsimpedantie en zullen vrijwel geen stroom trekken.
Waar kan het toch fout gaan? Als je sluting maakt tussen de 5V en de GND. De regelaars heeft zijn beperkingen al kan die ook vrij veel hebben (ik heb ze wel eens loeiheet gehad en toch bleven ze het nog doen).
Wel heb ik wat twijfels over je metingen. Als de powerLED het doen, dan heb je gewoon 5V. als je led knippert met een frequentie van 1Hz (dus 1 x per seconde) als hij af fabriek net aan is gezet, dan doet pin 13 het ook.
Maar er zijn nog 2 andere LEDS op het bordje. RX en TX. Dit zijn de leds die de seriele communicatie verzorgen tussen de Arduino Chip en de USB. Als ook de bootloader. Deze zit in die kleine vierkante chip vlak bij de USB connector. Als die knipperen dan zou die grote chip (Atmel328P) nog steeds defect kunnen zijn. Als dat het geval is dan zou je die grote chip kunnen vervangen voor een nieuwe 328P (met bootloader) en kan je weer draaien.
Wat mij nog wel zorgen baart is dat je zegt geen 5V te meten. Dan ben ik toch wel benieuwd waar je dat gemeten hebt. Omdat de 5V wel aanwezig is op het bord. Immers LEDs branden en die hangen aan de 5V.