eagle design vragen

Dag Eagle kenners,

Ik had een pcb ontworpen in eagle en met twee vragen ingediend bij makepcb.com.

Een van de vragen was om voor de powerjack een freesslot te frezen. Helaas geen antwoord gekregen en voor ik het wist was het al opgestuurd. Helaas niet zoals ik wenste.

Wel kwam er een reactie achteraf: "zat maar 1 boorgaatje voor de jack connector en er is geen freesslot in de gerbers hierdoor is dit ook niet gedaan."

Mijn vraag, hoe krijg ik nu in godsnaam in Eagle een fatsoenlijk freesslot?

Tweede vraag aan makepcb.com was om een v-cut of through hole te maken zodat het bordje gemakkelijk in tweeen gebroken kon worden. Helaas was dit ook niet gebeurd en kreeg ik de opmerking: "Er was wel info voor de v-cut aanwezig, maar was niet op de board geplaatst"

Mijn vraag, hoe krijg ik in Eagle een v-cut getekend ?

Alvast bedankt

Een van de layers is je outline layer. Daar moet je ook de lijnen trekken voor de V-cut. Anders weten ze tijdens het frezen niet wat ze moeten doen. Dit process is namelijk nogal geautomatiseerd. En ga er maar vanuit dat die operator geen Engels spreekt.
Als je een rectangle hole wil moet je dat specificeren in de template voor die jack. Ik gebruik verder geen Eagle dus kan je daar verder niet mee helpen. Bij Altium DXP geef je gewoon het type hole op bij de pads en gaat het automatisch goed.