beginner die hulp nodig heeft

hoi allemaal,

Ik ben sins zaterdag de trotse bezitter van een arduino uno r3 met een ethernetshield.
Nu is de vraag een beetje waar te beginnen .
Ik wil graag alles er over lezen maar de help files enz staan in het engels.
Nu ik ben daar niet zo goed in want begrijp het niet altijd.
Nu is de vraag zijn er nederlandse handleindingen voor beginners ?
Mijn bedoeling was eigenlijk om via het netwerk te kunnen zien of een pin bv hoog is of laag.
En eventueel via een knopje deze toestand te kunnen veranderen .
Ik kan echter wel veel over ledsturingen vinden, maar ik wil niet gelijk een aapje alles overnemen zonder wat te leren.

Alvast bedankt

Welkom op het forum.
Misschien is dit iets om mee te starten?

Met vriendelijke groet
jantje

Denk dat je ook wat tijd moet stoppen in het leren lezen van Engels, laat je niet afschrikken, en anders gewoon op het NL forum!

Wat jij wil bereiken, staat helemaal uitgelegd in het book: arduino cookbook (hoofdstuk 15) maar wel in het Engels.

PS: met dit boek heb ik ongeveer al mijn eigen arduino (netwerk) problemen kunnen oplossen.

Oke bedankt allemaal .
Ik ga allemaal jullie info eens rustig doornemen morgen en hopenlijk krijg ik al iets gemaakt.
(Best wel spannend eigenlijk)
Ik krijg ook les op school over arduino maar dat is in bascom.
Nu Bascom is leuk maar mij spreekt de C taal toch meer aan precies.
Nu wat het engels betreft die boek heb ik iets over gevonden.
En ja misschien het engels gewoon proberen dacht ik al.
En snap ik het niet kan ik op dit forum terecht he :slight_smile:
nog eens een dikke merci allemaal.

Groeten pieter

Bij het leren van een vreemde taal moet je gewoon proberen door te lezen en proberen te snappen wat er bedoeld wordt zonder alle woorden (letterlijk) te vertalen

Als er iets staat als : "be sure to connect the ground from both the arduino's" dan herken je bv de woorden connect ground arduino's.
Dan weet je al ongeveer wat er bedoeld wordt. Hoe meer je leest hoe makkelijker het wordt, zoals het oude spreekwoord zegt,
"waar je energie aan geeft, dat groeit"

Oke dat ben ik nu ook al aan het proberen .
Heb het arduino cookbook versie 2 aangekocht.
En het engels lukt eigenlijk beter dan gedacht :slight_smile:
Dus ik denk dat je spreekwoord klopt.
Alleen is dat bij frans wel niet zo .
En dat zeg ik uit ervaring .... (franse exames 2 op de 10 en kei hard geblokt haha )

robtillaart:
Bij het leren van een vreemde taal moet je gewoon proberen door te lezen en proberen te snappen wat er bedoeld wordt zonder alle woorden (letterlijk) te vertalen

Als er iets staat als : "be sure to connect the ground from both the arduino's" dan herken je bv de woorden connect ground arduino's.
Dan weet je al ongeveer wat er bedoeld wordt. Hoe meer je leest hoe makkelijker het wordt, zoals het oude spreekwoord zegt,
"waar je energie aan geeft, dat groeit"

kei hard geblokt

nu is er een groot verschil tussen leren en blokken - en dan heb ik het nog niet eens over geblokt zijn :wink: - je moet de bovenkamer de tijd gunnen om te absorberen.

Ken je technieken als mindmapping (aka woordspinnen)? bedacht door Tony Buzan,

Neen dat ken ik niet.
Maar het woord Mindmap zegt me wel iets.
Nu ik denk dat mijn bovenkamer gewoon meer interesse heeft in nu bv arduino dan talen.
Want ik heb al paar kleine dingen in elkaar gezet zoals een looplichtje enzo.

robtillaart:

kei hard geblokt

nu is er een groot verschil tussen leren en blokken - en dan heb ik het nog niet eens over geblokt zijn :wink: - je moet de bovenkamer de tijd gunnen om te absorberen.

Ken je technieken als mindmapping (aka woordspinnen)? bedacht door Tony Buzan,

Nu ik denk dat mijn bovenkamer gewoon meer interesse heeft in nu bv arduino dan talen.

:slight_smile:

Want ik heb al paar kleine dingen in elkaar gezet zoals een looplichtje enzo.

goed zo!