lcd met scroll functie

Hoi allemaal

ik ben bezig om een menu te maken in een scherm.
ik heb als basis van de volgende site afgehaald.

Nu probeer ik dit om te bouwen voor een lcd dat werkt op een I2C bus systeem.
Ik val alleen van de ene error in de andere error.

Mijn laatste error is nu

LiquidCrystal_I2C\LiquidCrystal_I2C.cpp.o: In function LiquidCrystal_I2C::expanderWrite(unsigned char)': D:\Arduino\arduino-1.0\libraries\LiquidCrystal_I2C/LiquidCrystal_I2C.cpp:260: undefined reference to Wire'
D:\Arduino\arduino-1.0\libraries\LiquidCrystal_I2C/LiquidCrystal_I2C.cpp:260: undefined reference to Wire' D:\Arduino\arduino-1.0\libraries\LiquidCrystal_I2C/LiquidCrystal_I2C.cpp:260: undefined reference to TwoWire::beginTransmission(unsigned char)'
D:\Arduino\arduino-1.0\libraries\LiquidCrystal_I2C/LiquidCrystal_I2C.cpp:261: undefined reference to TwoWire::write(unsigned char)' D:\Arduino\arduino-1.0\libraries\LiquidCrystal_I2C/LiquidCrystal_I2C.cpp:262: undefined reference to TwoWire::endTransmission()'

Weet iemand hoe dit allemaal komt?

De code van de arduino zit in de bijlage

code.txt (11.5 KB)

Nu probeer ik dit om te bouwen voor een lcd dat werkt op een I2C bus systeem.

is je LCD I2C capable? of ga je werken met een aparte atmega chip? kijk zeker eens naar de posts van Liudr en zijn blog: http://liudr.wordpress.com/

Hij heeft zelfs een shield (waarvan ik er eentje heb) en code ontworpen, om heel eenvoudig menu's te maken.
Zijn shield heeft een lcd, atmega, knopjes en werkt via IC2 op je arduino.

Kijk ook even of je de juiste versie van de library voor jouw Arduino IDE gebruikt.
(Ik gok dat je mijn LiquidCrystal_I2C library gebruikt)
Daarnaast heb je natuurlijk ook een PCF8574 I2C expander nodig om de het display via I2C aan te kunnen sturen.
(of een kant en klare interface die hier en daar verkocht wordt).

Welk type LCD gebruik je (en dan bedoel ik de controller die op het LCD zit) ?

Beste Mario H,

ik heb een diplay van DFrobot I2C LCD Module:508040 deze zit gelijk al met de communicatie van de I2C op mijn arduino uno aangesloten.

Als ik een print doe naar de lcd dan werkt dit ook al.

Dus het werkt nu?

Beste Mario_H

Tekst wel maar een scroll menu waar ik valeu kan veranderen niet.

Daar om was ik aan het kijken bij deze link

Maar als ik dit verander dan werkt het niet en krijg ik de meldingen zoals in mijn eerste post.

Aan de foutmeldingen te zien, zit het probleem ergens bij het verzenden over I2C. Ik denk dat je je eerst eens verder zal moeten verdiepen in I2C.

Je kan opdrachten die je normaal verzend naar een LCD, niet zomaar gaan verzenden via I2C.