Arduino Uno LCD voorzien van RSS FEED

Beste Forum leden,

al enige tijd ben ik bezig met de raspberry pi.
dit wil ik nu gaan uitbreiden naar een Arduino.

Ik wil beginnen met het volgende.

ik heb de volgende hardware aangeschaft:

  • Arduino uno r3
  • LCD 1602 LCD key pad shield
  • W5100 ethernet shield

Ik zou graag willen dat via een bepaalde RSS feed, de berichten die nieuw zijn op het LCD scherm verschijnen.

Ik heb al op het internet gekeken en gezocht.
maar kan niet echt een goeie en duidelijk tutorial vinden hierover.

De rede van aanschaf van de Ethernet schield, is om de arduino zelfstandig te laten werken.
Zonder deze aan een laptop te hebben hangen voor internet.

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

Hoi marcel19, welkom.

Wanneer je al enige tijd bezig bent met een Raspberry, dan is een Arduino niet echt een vooruitgang.
Een Arduino heeft zo zijn voordelen tegenover een Raspberry, en ook wat eigenaardigheden.
Zo moet je rekening houden met veel minder rekenkracht en ook veel minder van de verschillende soorten geheugens.
Het voordeel daarvan is dat je gedwongen word om de code efficiƫnter te maken.

Maar goed, dat maakt verder niet zoveel uit.

Voor het antwoord op je vraag verwijs ik je graag naar de Engelstalige thread die je eerder hebt gestart (klik !).
Daar heb je al een passend antwoord gekregen.
Het word als ongeduldig en nogal onbeschoft ervaren wanneer je dezelfde vraag een aantal malen achter elkaar stelt, ook al is dat in verschillende delen van het forum.
Daarom is dat af te raden.

Beste,

dat antwoord op het engelse gedeelte van dit forum slaat nergens op.
ik ben zelf al druk bezig geweest met zoeken op diverse pagina's.

het enige wat ik heb kunnen vinden is uitleg over het aansluiten van het display naar een breadbord via kabels.

ik heb juist een set gekocht waarbij het display rechtstreeks op past.

Het eindelijke doel is namelijk om een RSS feed reader te maken welke ik aan een lichtkrant wil koppelen in plaats van aan een kleine display.

Dat kan best zijn, maar dan moet je dus duidelijker maken wat je wil en wat je al gedaan hebt.
Je vraag hier is een 1 op 1 vertaling van wat je daar gevraagd hebt, en nu kom je met andere informatie aan.

Stel een gerichte vraag over wat je wil en wat je niet voor mekaar krijgt.

Dus welk probleem heb je nu ?
Je display heb je al verbonden, maar je wil later een heel ander type display gaan gebruiken.
Heb je moeite om een RSS feed binnen te halen ?
Wat gaat er dan mis ?

Vertel daarbij dan dus wat je dacht te bereiken, maar wat je daarvoor in de plaats krijgt.
En probeer niet in 1 keer alles op te lossen, want dat gaat je niet lukken.
Los ieder probleem dat je tegen komt een voor een op.
En als je een probleem niet opgelost krijgt, verdeel het dan in kleinere deel problemen, die zijn over het algemeen eenvoudiger op te lossen.

Je kunt gerust komen vragen als je niet verder komt.
Maar geef dan precies aan wat je al gedaan hebt en wat je wel en niet goed ziet gaan.
Als je code hebt gebouwd, laat die dan zien, dan is er iets om mee te werken.
En niet stukjes code, maar het geheel.