heeft iemand hier ervaring mee?

hallo

Ik ben nieuw met het programmeren en ik heb een vraag. ik heb een idee in mijn hoofd en ik vroeg mij af of ik misschien te hard van stapel loop en mij in een project stort waar heel erg lastig doorheen te kauwen is.
ik heb wel enige handigheid met elektronica en computers maar niet met het programmeren.
ik wil een bestuurbaar platform maken met dit als onderstel https://iprototype.nl/products/robotics/platforms/rover-5-robot-platform

en dan wil ik de volgende functies tot mijn beschikking hebben

  • besturen met de laptop dmv een draadloos signaal met nog een redelijk bereik.
  • op het voertuig wil ik een camera bevestigen welke een live video beeld terug naar de computer zend.
  • de camera moet bestuurbaar zijn op zijn minst met een tilt systeem zitten het liefst ook nog een zoomfunctie
  • hij moet het redelijk lang volhouden, ik verwacht geen race auto maar hij moet het wel een drie kwartier volhouden

en met der tijd als ik het programmeren begin door te krijgen wil ik er een gps module in zetten waardoor ik het voertuig naar een coördinaat autonoom kan laten rijden.

ik vraag geen oplossing maar ik wil weten of dit mogelijk is voor iemand die nieuw hiermee is dus misschien dmv al bestaande programma's, programma taal of een goede keuze aan hardware te gebruiken (en uitzoek werk).
ik verwacht geen plug and play het moet wel een uitdaging zijn

het moet kunnen
veel plezier
Jantje

het kan, maar niet echt beginnersproject

Ik raad aan om modulair te experimenteren met de onderdelen sensoren/motors die je nodig hebt bv op basis van de tutorials op arduino.cc

Als je de delen enigzins in de vingers hebt gaan samenvoegen.

Voor de cam zou je een wifi webcam kunnen nemen die heb je mat pan/tilt/zoom op 5V maar niet goedkoop. NB. de arduino is niet geschikt voor video.

Dit is mijn Rover 5: http://www.bajdi.com/?attachment_id=623
Ik heb er zelf een afstandsbediening voor gemaakt op basis van een Arduino Remote controlling the Dagu Rover 5 with a joystick - Bajdi electronics
Ik gebruik 2 wireless nRF24L01 modules voor de draadloze connectie.
Ondertussen heb ik ook een raspberryPi, mini webcam en wireless usb module gekocht. De bedoeling is om de beelden van de webcam door te sturen naar mijn pc via de raspberryPi. Een Arduino is daar niet krachtig genoeg voor. Dan heb ik ook de mogelijkheid om commando's van de raspberryPi door te sturen naar de Arduino.
Verwacht niet dat je dit even snel in elkaar steekt en programmeert, daar gaat behoorlijk veel tijd in :slight_smile: