Ethernet connection on a office network

Sathard:
I agree with SurferTim .

I try a little explanation (but it's difficult for me to explain in english ...) ...

To define your network, you must define several values : an Ip address and a subnet mask. If you want to go out of your subnet, you address the gateway address, on the same subnet.

With those two numbers, you calculate (in bits or with tables) the subnet area (you can define a smal subnet with 4 computers for example).
I see that your gateway is not on the same subnet than your Arduino (130.00.90.250 is not on the same subnet than 130.00.10.66). The subnet mask (at 255.255.255.0) limit your subnet into those addresses :130.00.10.1 to 130.00.10.254. 130.00.1.0 is your subnet address and 130.00.10.255 is the broadcast address (i.e. you ping at this address and all the computers of your subnet are pinged).
That means that your Arduino can't go out of your subnet.

The DNS serves to convert internet types addresses onto Ip addresses (for exemple "www.arduino-server.net" onto "130.00.10.66").

I hope that you will understand my explanations ...

Merci beaucoup de votre réponse, OUI en faite je suis française je me suis dit que en anglais j'aurais plus de réponse :wink:

j'ai finalement réussi à me connecter( ça fait du bien) sur le server arduino depuis n'impporte quel ordinateur(en réseau ou hors). Mais je n'ai absoluement pas utilisée les passerelles ou sous-réseau. (J'ai réussi à afficher un texte quelconque.)
Car je ne comprend pas encore la subtilité lorsque j'utilise ou non ces attributs en définnisant mon réseau.

Maintenant que je veux integrer des valeurs récupérées par des capteurs j'ai plus rien qui fonctionne....
à partir du moment où je remplie ma boucle loop, le serial moniteur n'affiche plus rien, bien que certain texte se trouve dans la boucle setup.
Je crois que la structure m'échape, je croyais qu'il y avais un ordre d'éxecution, le setup en premier s'exécutant qu'une seul fois et le loop après bouclé sur lui-même.
Pour l'instant je crois que je suis dans le faux....

Je vous montre mon code peut etre que mes erreurs vont vous paraître évidente....

Encore merci pour l'explication sur les sous-réseau et serveur DNS.

Didine