Arduino Jam

Hoi iedereen,
Ik ben Toon Aka Cinezaster, ik ben organisator van de afgelopen Arduino Jam.
Voor wie er niet bij was, dit was een evenement waarbij we met een 20-tal op 48 uur tijd enkele arduino projecten ontwikkelen in het timelab te Gent. Al deze projecten werden tijdens het weekend bedachte, gemaakt en gedocumenteerd.
De bedoeling van de arduino jams is community bouwen, kennis verspreiden en ons amuseren.

De resultaten kan van de eerste jam kan je vinden op Instructables.

In de toekomst gaan we zeker nog meerdere Jams organiseren.
We houden jullie zeker nog via dit forum op de hoogte.

Hoi Cinezaster,

Welkom op ons Nederlandstalig deel.

Ik was er bij, die eerste Arduino Jam en ik vond het geweldig.

Nogmaals bedankt voor de organisatie en zoals je weet kijk ik (en alle anderen) uit naar de volgende editie. Als je hulp nodig hebt, mag je deze zeker hier vragen.

Aan onze Nederlandse vrienden: er waren ook 2 Arduinojammers uit Nederland, dus bij een volgende editie, zijn jullie zeker ook welkom.

Lijkt me een gaaf evenement, hebben jullie al een idee wanneer, hoe en waar jullie het de volgende keer organiseren. (Eigenlijk zouden wij (de Nederlanders) dit ook een keer moeten organiseren.) Misschien is er een FabLab die dit wel interessant vind; Ik heb wel contact met FabLab Zuid-Limburg, ligt in het midden. (of in the middle of nowhere :smiley: )

Ben je als bezoeker ook welkom op zo'n Arduino Jam? Ik ben vroeger meermaals naar lan parties geweest, en een heel weekend voor een pc zitten is niet meer aan mij besteedt.

Bajdi
Toen ik hoorde van de 48 uur van de Arduino Jam had ik ook zo iets van "dat is niet meer aan mij besteed"
Ik ben dan ook maar niet gegaan. Eigenlijk vind ik dat wel spijtig. Maar werken tot vrijdagavond dan 48 uur jammen en dan gaan werken op maandag :astonished:. Das teveel gevraagd voor mij.
Misschien is een andere formule haalbaarder voor ons
Groeten uit Belgiรซ
Jantje

fantastisch initiatief! ik zou er graag ook eens bij zijn :slight_smile:

toffe projecten, en vooral een chique logo :slight_smile:

@Jantje en @Badji die 48 uur was natuurlijk wel mogelijk, maar ik ben ook gaan slapen om 00h30 hoor. Er was een slaapplaats voorzien, maar sommigen zijn gewoon naar huis gaan slapen. Dat kon allemaal. En ja, er kwamen ook mensen eens langs, om gewoon te komen kijken.

Daarom dat het zo super was, ieder op zijn eigen tempo (en sommigen heb echt doorgetrokken) Dus voor een volgende keer moet je niet twijfelen.

@Badji Niet iedereen heeft daar constant achter zijn pc gezeten, dat is net het leuke aan de jam. Sommige moeten zich meer bezig houden met de hardware andere met de software.
En bezoekers zijn meer dan welkom op de Jams.

En kijk eens wat Arduinojam2012 alle deelnemers heeft toegezonden:

Alleen al daarvoor, was het de moeite om mee te doen. en voor al derest ook natuurlijk :wink: